اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 00:40

چهارشنبه, 19 آبان 1400 ساعت 11:06
  • .

حصول سازش قطعی در چهار فقره پرونده قتل عمدی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از بهبود بیش از ۹ درصدی شاخص های عملکردی در حوزه اصلاح ذات البین در هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، سیدابراهیم محجوب از روحیه گذشت اولیاء دم و همچنین از تلاش های مدیران قضایی و قضات اجرای احکام، واحدهای مددکاری و صلح و سازش زندان، اعضاء شورای های حل اختلاف و ستاد استانی صبر و همچنین ریش سفیدان، معتمدین ،معمرین و عوامل بومی و محلی در ایجاد مصالحه فی مابین طرفین در این پرونده ها قدردانی کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد:خوشبختانه استان خراسان شمالی در حوزه صلح و سازش از دیرباز در ردیف استان های ممتاز کشوری قرار دارد بطوریکه می توان اذعان داشت در نتیجه اقدامات اصلاحی انجام شده فرهنگ سازش بنحو قابل توجهی در بین مردم خراسان شمالی نهادینه شده است.

وی افزود:با وجود ظرفیت های فراوان این استان در این زمینه و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در بین مردم خراسان شمالی انتظار داریم این روند اصلاحی تا پایان سال جاری بیش از پیش بهبود یابد.

محجوب همچنین از تداوم مسیر اقدامات اصلاحی و تقویت زمینه ها و موجبات حصول سازش در چند فقره پرونده قتل عمدی نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با حصول سازش قطعی در این پرونده ها تا پایان سال جاری آمار مصالحه در این پرونده ها بطور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان همچنین از بهبود ۹ درصدی عملکرد شوراهای حل اختلاف استان در زمینه حصول سازش طی هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۴۷ درصد پرونده های دارای قابلیت مصالحه به سازش منتهی شده در حالی که این میزان در سال 1399 معادل 38 درصد را نشان می داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره