اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 03:02

سه شنبه, 15 فروردين 1402 ساعت 09:52

93 درصد بودجه 1401 شهرداری محقق شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شهردار بجنورد از تحقق بودجه 1401 خبرداد و گفت: این بودجه با جمع متمم تاکنون 93 درصد تحقق یافته است که پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

به گزارش نسیم امروز، جواد حمیدی در یکصدویکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر و اولین جلسه در سال 1402 که با حضور اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد، با ارائه گزارشی از تحقق کامل بودجه 1401 خبر داد و گفت: بودجه 650 میلیارد تومانی شهرداری بجنورد در سال 1401 به صورت 105 درصدی و بودجه 724 میلیارد تومانی با جمع متمم تاکنون 93 درصد تحقق یافته است که پس از جمع بندی نهایی با آمار و درصد نهایی اعلام خواهیم کرد.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری و درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در خصوص تخصیص زمین در محدوده شهری جهت احداث بیمارستان فوق تخصص زنان و کودکان اقدام که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه در مورد این درخواست بیان داشت: در جلسه ای با حضور نماینده مجلس ، استاندار ، فرماندار شهرستان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع احداث بیمارستان فوق تخصص 320 تخت خوابی برگزار شد که در همان جلسه نسبت به مکان پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی استان برای تخصیص زمین شهربازی مخالفت شد.

وی در ادامه افزود: این طرح در سال گذشته به صحن شورا امد بود و طبق مصوبه کمیسیون عمران و معماری و شهرسازی با کلیات طرح نیز موافقت گردید و در حال حاضرهم با این طرح مخالف نیستیم و تمام سعی و کمک خودمان را انجام می دهیم ولی با اختصاص اولویت اول مکان پیشنهادی شهر بازی مخالفیم .

سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر نیز با اعلام موافقت در خصوص این طرح به ضوابط شهرسازی اشاره کرد و گفت: برای این طرح باید زیرساخت های شهری ، جنس خاک ، راه های دسترسی آسان و وسائل نقلیه عمومی ، فضای سبز ، تامین پارکینگ ، فاصله مکانی از مناطق صنعتی و دیگر بیمارستان ها ، پدافند غیر عامل و امداد هوایی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه افزود : این بیمارستان با اعتبار 2000 میلیارد تومانی می تواند 700 فرصت شغلی ایجاد کند که علاوه بر بهبود اقتصاد شهری در گردشگری درمانی نیز موثر است.

علی اربابی نائب رئیس و رئیس کمیسیون عمران معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز با اشاره به موافقت و مصوبه کمیسیون در سال گذشته بیان داشت : با اصل این موضوع و طرح کسی مخالفتی ندارد ولی در خصوص مسایل کارشناسی و ریزه پروژه اختلاف نظر وجود دارد که میتوان با همفکری و همراهی به جمع بندی و نظر واحد رسید.

وی در ادامه گفت : پیشنهاد می کنم با توجه به ملاحظات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مکان احداث این طرح در منطقه شمالی شهر قرار گیرد که این منطقه نیازمند وجود مرکز درمانی است و باید راه های دسترسی ، پارکینگ ، همجواری و تناسب مکان ، گردشگری درمانی و محدودیت پرواز را نیز در نظر گرفت.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون خدمات و زیست شهری شورای اسلامی شهر بجنورد با اعلام موافقت با طرح گفت: املاک شهرداری جزو دارایی های شهرداری می باشد و بلحاظ قانونی برای تصمیم گیری برای این املاک نیازمند لایحه از طرف شهرداری خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: ریزپروژه ، ابعاد پروژه ، مشخصات پروژه و حوزه پیرامونی این پروژه نیازمند بررسی می باشد تا معایب و فواید این طرح در مکان پیشنهادی سنجیده شود.

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد با اعلام موافقت با این طرح بیان داشت: برای اجرای این طرح مخالفتی نداریم و حتی برای تسریع و به سرانجام رساندن این پروژه کمک هم می کنیم ولی برای تصمیم گیری مکان پیشنهادی نیازمند ارسال لایحه از طرف شهرداری و معرفی زمین های با کاربری پزشکی هستیم تا درجلسه تخصصی کمیسیونها طرح و تصمیم گیری گردد.

احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به مصوبه این طرح در سال گذشته بیان داشت: این طرح نیازمند زمینی به ابعاد 6 تا 10 هزار متر مربع است که این زمین با این ابعاد و کاربری در حوزه شهری در املاک شهرداری موجود نیست و برای تامین این زمین نیازمند همکاری دیگر دستگاه ها می باشیم.

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر در پایان به جهت تسریع و کارشناسی شدن فضاهای پیشنهادی، این طرح را به جلسه تلفیقی کمیسیون عمران معماری و شهرسازی و کمیسیون خدمات و زیست شهری با حضور نمایندگاه دستگاه های مرتبط و ارسال لایحه پیشنهادی شهرداری بجنورد ارجاع و مقرر شد در این جلسه تلفیقی طرح و تصمیم گیری و سپس برای تصویب به صحن علنی شورا اعلام گردد.

گفتنی است: یکصد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دوبخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره