اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 19:50

سه شنبه, 02 اسفند 1401 ساعت 10:07

در جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد چه گذشت؟/ استیضاح شهردار در دستور کار شورا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نود و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای شورای اسلامی ، شهردار و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء امام راحل حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت.

وی در ادامه از اعضای و مجموعه شهرداری که در هفته های گذشته با حضور و برگزاری جلسات فشرده لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری بجنورد و سازمان های تابعه در سال 1402 را بررسی و تصویب کردند تشکر و فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) روز پاسدار و میلاد باسعادت علمدار کربلا حضرت عباس (ع) روز جانباز و همچنین میلاد باسعادت امام سجاد (ع) را به همه شیعیان بویژه پاسداران سبز پوش انقلاب و جانبازان افتخار آفرین ایران تبریک گفت.

در ابتدای جلسه اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده در نطق پیش از دستور ضمن گلایه از قرارداد های عمرانی در حوزه آسفالت و لکه گیری بیان داشت در سال گذشته قرارداد با پیمانکار آسفالت بر مبنای وزن انجام شده بود که داری ابهاماتی بود که ضمن تذکر از طریق دستگاه های نظارتی پیگیری شد و امسال نیز قرارداد نیز مجددا بصورت وزنی با پیمانکار بسته شده که باعث عدم رعایت استانداردها و کیفیت مطلوب گردید که انتظار بود این موضوع مجددا تکرار نشود . به همین دلیل این موضوع نیازمند نظارت بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به عملیات عمرانی در چهاراه مخابرات جهت سنگ فرش و پیاده راه سازی گفت: این پروژه در جلسات کمیسیون مربوطه و شورا طرح نگردیده و اجرای آن باعث اعتراض شهروندان شده است.

مهدی معلم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر نیز در نطق پیش از دستور با اشاره به طرح دو سوال در جلسه گذشته در خصوص طرح توجیهی ، تامین پارکینگ ، مصوبه شورای اسلامی شهر ، پروانه ساختمانی ، طرح تفصیلی و تغییر کاربری برای احداث سفره خانه سنتی در جنب بیمارستان امام رضا (ع) و بازارچه میوه و تره بار در پارکینگ اختصاصی شهرداری منطقه یک خواستار پاسخ شهردار و رای گیری در این خصوص شد.

جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت : برای احداث سفره خانه سنتی با توجه به قرار گرفتن در حریم درجه یک فضای میراث و گردشگری و ممنوع بودن هرگونه عملیات ساخت و ساز و گودبرداری در این مکان از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان استعلام و مجوز گرفته شده است که با توجه به اینکه ملک به عنوان عرصه رها شده بود در راستای اهداف شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری جهت درآمدزایی با سازه های موقت و بدون عملیات ساختمانی با کاربری گردشگری و تفریحی این سفره خانه احداث و به بهره برداری رسیده است.

حمیدی در ادامه افزود : سازه های این مجموعه موقت بوده و تغییر کاربری در نقشه طرح تفصیلی شهر صورت نگرفته است و امکان بازگشت به کاربری اولیه را در هر زمان داردکه نیازمند طرح توجیهی نیز نمی باشد.

شهردار بجنورد بیان داشت : این پروژه از سازه های سبک و موقت استفاده شده است و نیاز به ارجاع به سازمان نظام مهندسی نمی باشد و هیچ گونه دستورالعملی در این خصوص موجود نیست.

حمیدی راوری با اشاره به عرض معابر اطراف ملک استفاده پارکینگ حاشیه برای این پروژه را مقدور بیان داشت و گفت این مجموعه بصورت موقت و فاقد نقشه ساختمانی می باشد که فرایند صدور پروانه احداث بنا و مجوز ساخت بصورت درون سازمانی انجام شده است.

وی همچنین گفت چنانچه روند این موضوع دچار مشکل بوده همه اعضای شورای اسلامی شهر در جریان این بنا بوده اند و برای این مهم نیز بارها در کمیسیون مربوطه روند اصلاح بودجه صورت گرفته است.

شهردار بجنورد ادامه داد: دفتر فنی حوزه معاونت فنی و امور زیربنائی شهرداری دارای مهندسین ذیصلاح با مدارک عالی و دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی می باشند که این امر هرگونه نیاز ارسال نقشه ساختمانی به سازمان نظام مهندسی را منتفی می کند.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال احداث بازار روز میوه و تره بار نیز گفت : این ملک با کاربری پارکینگ اختصاصی برای شهرداری منطقه یک می باشد که با توجه به تامین پارکینگ در فضای شمالی ساختمان شهرداری منطقه و در جهت رفاه حال شهروندان جهت ایجاد بازار روز میوه و تره بار اعتباری در نظر گرفته شده و همچنین اصلاح بودجه نیز امسال صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت : این پروژه جنبه عمومی داشته و در راستای اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری بجنورد برای رفاه حال ، دسترسی آسان و عرضه با قیمت های مناسب برای شهروندان انجام گرفته است.

حمیدی گفت : در این خصوص نیز طی مکاتبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و با هماهنگی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی اقدامات لازم جهت پیشنهاد بازار روز و اعلام ظرفیت های شهری بعمل آمده که این فضا نیز جهت احداث بازار روز میوه و تره بار با ردیف اعتباری به همین نام در بودجه امسال می باشد.

وی در خصوص استفاده از نیروی انسانی در احداث این بنا گفت : ساخت و سازی صورت نگرفته و فقط مکان مرمت شده است که برای انجام آن از پرسنل فنی و پیمانکاران استفاده شده است و با توجه به استفاده از مهندسین مجموعه نیازمند نقشه ساختمانی نیز نمی باشد.

شهردار بجنورد در ادامه بیان داشت: این بنا با توجه به اینکه بصورت موقت و مرمت شده است نیازمند اخذ پروانه احداث بنا نیز نمی باشد و مجوزات تعمیرات نیز بصورت فرایند درون سازمانی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت : تا کنون واگذاری در خصوص این بازارچه صورت نگرفته و برای واگذاری مطابق ضوابط و دستورالعمل ها ی مربوطه عمل خواهیم کرد.

اعظم السادات افشین فر عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پاسخ های شهردار اصلاح ردیف بودجه پروژه ها را دلیل بر اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر نداست و گفت انجام فرایند تغییر کاربری با شهرداری می باشد که نیازمند اقدامات قانونی است و در جهت اجرای پروژه ، گرفتن استعلام و روند قانونی الزامی می باشد که شهرداری در این خصوص اقدامی نکرده است.

مهدی معلم دیگر عضو شورا و طراح سوال با اشاره به پاسخ شهردار فرایند در اجرای پروژه ها را نیازمند ضوابط و قوانین شهرسازی دانست و گفت پارکینک حاشیه جنب بیمارستان جهت استفاده مراجعین به این مجموعه می باشد.

سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به طرح سوال عضو شورای اسلامی شهر در خصوص مکان احداث سفرخانه سنتی گفت : سوابق این مکان نشان می دهد که در گذشته این فضا بعنوان ایستگاه آتش نشانی بوده و ملک غیر نبوده و با توجه به قدمت و استحکام بنا جابجایی صورت گرفته که بعدها این ملک بعنوان فضای ورزشی و فروشگاه برای استفاده کارکنان و عموم مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در دوره سوم شورای اسلامی این فضا به جهت احداث و ساخت گود زورخانه تخریب شد که از آن زمان به مدت یک دهه بصورت متروکه و بلا استفاده بوده است در روز افتتاحیه این سفره خانه با توجه به ساختار محله بنام بلدیه نامگذاری و جهت استفاده رفاهی کارکنان و خانواده هایشان در کنار دیگر شهروندان به بهره برداری رسید.

در این جلسه و پس از پرسش و پاسخ نسبت به رای گیری اقدام که از نه عضو شورا چهار عضو از پاسخ های شهردار قانع نشدن و مقرر شد روند قانونی این طرح تا ده روز آینده صورت پذیرد.

? در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد و کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به بیست و چهار پروند توافقات شهرداری بجنورد ، اصلاح ردیف های بودجه در حوزه فناوری و اطلاعات و سخت افزار ، تفاهم نامه احداث میدان میوه و تره بار با شرکت میوه گستر سبز اترک و مزایده واگذاری اخذ ورودی های پارکینگ بابا امان ، بش قارداش و شهر بازی با معافیت خانواده های معزز شهداء و ایثارگران اشاره کرد.

? شایان ذکر است نود و پنجمین جلسه رسمی در دو بخش و بصورت علنی برگزار گردید.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره