اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 20:21

شنبه, 20 اسفند 1401 ساعت 15:11

جذب 1700 تُن قیر رایگان برای آسفالت معابر بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شهردار بجنورد ازجدب هزار و ۷۰۰ تُن قیر رایگان در سالجاری برای آسفالت معابر مرکز استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، جواد حمیدی راوری در نشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهار کرد: طی امسال ۱۷۵ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر انجام شده که در مقایسه با سال‌های گذشته حدود ۲ تا ۳ برابر شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تصویب طرح جامع شهر بجنورد گفت: طرح جامع مرکز استان بر اساس روال عادی باید در سال ۱۴۰۴ انجام می شد اما با پیگیری های انجام شده، این اقدام سه سال زودتر از موعد انجام شد.

شهرداربجنوردگفت: به عنوان مثال، آسفالیت ضلع شرقی منطقه جوادیه و کوچه های بن بست آن تقریباً به اتمام رسید. لکه گیری های سطح شهر نیز به مرور انجام می‌شود و استارت آن خورده است که با بهبود شرایط جوی، سرعت می یابد.

وی گفت:متاسفانه در بخش هایی از شهر بجنورد شاهد این هستیم که مردم پساب خانگی خود را در در معابر رها می کنند که به دلیل وجود مواد شیمیایی ناشی از شست و شو در آن ها، عمر آسفالت کم می شود.

این مقام مسئول گفت: به عنوان مثال، آسفالیت ضلع شرقی منطقه جوادیه و کوچه های بن بست آن تقریباً به اتمام رسید. لکه گیری های سطح شهر نیز به مرور انجام می‌شود و استارت آن خورده است که با بهبود شرایط جوی، سرعت می یابد.

شهردار بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود در باره تجاری سازی در شهرداری گفت: امسال چهار هزار متر مربع در مرکز خراسان شمالی تجاری سازی شده است.

حمیدی با اشاره به اینکه پیش از این تنها ۷۵ مترمربع فضا در شهرداری مرکز استان تجاری سازی شده بود خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چهار هزار متر مربع تجاری سازی در این شهر انجام شد، به طور مثال یک ملک در چهاراه رسالت بلااستفاده رها شده بود اما اکنون ۱۵ غرفه در این مکان آماده و قابل واگذاری است.

شهرداربجنورد یاداورشد: توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلات از برنامه های ما است، این اقدام با هدف دسترسی مردم به محصولات و اقلام مختلف با قیمت ارزان تر، کاهش بار ترافیکی و نیز دسترسی راحت به بازار انجام می شود و در نخستین اقدام، بازار میوه و تره بار در خیابان سیدجمال الدین آماده واگذاری است.

وی درباره بهره برداری از استخر شهروند گفت: برای بازسازی این مجموعه هزینه زیادی صرف شد، این مکان در سال آینده آماده بهره برداری است.

حمیدی گفت: بازگشایی معبر در انتهای جوادیه، با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و ۱۰ ملک تخریب شده و اکنون ۸۰ درصد کار انجام شده است.

شهردار بجنورد درباره بازگشایی معابر گفت: خوشبختانه در زمیه بازگشایی معابر، شهروندان همکاری خوبی دارند اما بعضا ادارت همکاری مناسبی ندارند.

شهرداربجنورد، پیگیری برای موافقت با افزایش یک تا ۲ طبقه در ساخت و سازها را از دیگر اقدامات شهرداری بجنورد عنوان کرد و افزود: ساخت و ساز در بجنورد به امری بدون صرفه اقتصادی بدل شده است اما با افزایش تراکم، سازندگان به ساخت وساز و سرمایه گذاری راغب می شوند و بر این اساس توسعه اقتصادی و اشتغال محقق خواهد شد.

وی به ایجاد غرفه های تجاری در راستای افزایش درآمد شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۴ هزار متر غرفه تجاری ایجاد کردیم تا هم برای مردم سبب اشتغال شود و هم درآمدهای شهرداری افزایش یابد. این در حالی است که در دوره گذشته تنها ۷۵ متر تجاری سازی در شهر بجنورد اتفاق افتاده بود اما طی یک سال ۴ هزار متر مربع تجاری سازی در شهر انجام شده است.

وی استفاده بهینه از ملک چهاراه رسالت به صورت بلااستفاده رها شده بود را یکی از این املاک نام برد و گفت: هم اکنون ۱۵ غرفه در این نقطه آماده شده و قابل واگذاری است.

شهردار بجنورد تغییر کاربری وضعیت ملک چهارراه آتش نشانی و تبدیل به مجموعه تجاری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: در حال حاضر این واحدهای تجاری نیز در مرحله واگذاری به مشتریان است.

حمیدی همچنین تجاری سازی ملک واقع در ۳۲ متری شهدا را از دیگر املاک تغییر کاربری داده شده نام برد.

همچنین خرید نردبان بلند مرتبه آتش نشانی با همکاری جمعی مسئولان استان، افزایش جذب اعتبارات دولتی، خرید ۲۶ اتوبوس شهری و ۱۵ ون تاکسی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره