اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 21:40

دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 ساعت 14:50

شهرداری مسئول لایروبی رودخانه‌های درون شهری است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ساماندهی و ایمن سازی رودخانه ها در محدوده جمعیتی شهری از تکالیف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

به گزارش نسیم امروز، غلامرضا شفیق اظهار کرد: لایروبی، احداث دیواره حفاظتی، تنظیف و آزادسازی حریم رودخانه‌های داخل محدوده بجنورد از تکالیف شهرداری است و نباید در این زمینه پاسکاری شود.

وی افزود: مطالعه و اجرای طرح های ساماندهی و ایمن سازی رودخانه ها در محدوده جمعیتی شهری بر اساس برنامه ملی خطر کاهش حوادث و سوانح از تکالیف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

وی با بیان اینکه در این برنامه؛ شهرداری مکلف است که نسبت به لایروبی مسیل های شهر اقدام کند افزود: اعتبار لازم در این زمینه به شهرداری تعلق می گیرد و وزارت نیرو به عنوان دستگاه همکار در اجرای این طرح ها مشارکت دارد.

شفیق خاطرنشان کرد: بر این اساس در شهر بجنورد، شهرداری مرکز استان مکلف است نسبت به لایروبی مسیل ها اقدام کند.

وی تصریح کرد: ورودی شهر بجنورد ۱۱ مسیل دارد که این شهر را با مخاطره مواجهه کرده است و باید لایروبی این مسیل ها در دستور کار قرار گیرد.

شفیق افزود: مسیل‌های داخل شهر بجنورد که حدود ۹ کیلومتر است، در سال‌های اخیر دچار رسوب شده و این امر تهدیدی برای آبگرفتگی در بارندگی‌های سیل آسا محسوب می شود.

وی درباره اعتبارات لایروبی و ساماندهی مسیل های بجنورد گفت: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای لایروبی پل ملکش، آفرینش و گلستان شهر از اعتبارات تملک و دارایی مصوب شده است.

شفیق افزود: همچنین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک برای پل انتهای خیابان کشاورز بجنورد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای قنات صدرآباد از اعتبارات بحران استانداری در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع از اعتبارات تملک و دارایی شهرستان بجنورد هزینه می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره