اخبار برگریده
سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403 03:53

شنبه, 06 آبان 1402 ساعت 14:53
  • .

پژوهش‌ها در راستای رفع مشکلات جامعه باشد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌شمالی گفت: پژوهش های علمی باید هدفمند و در راستای رفع مشکلات جامعه باشد.

به گزارش نسیم امروز، عبدالصمد صفرنژاد در جلسه شوای سیاست گذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: دانشگاهیان و محققان باید سعی کنند پژوهش های خود را به سوی نیازها و رفع چالش های جامعه معطوف کنند.

وی افزود: در واقع طرح های پژوهشی باید به گونه ای باشد که در آنها یکی از مشکلات اساسی مردم مطرح شده و راه حلی برای رفع آن مشکل ارایه شود.

صفرنژاد ادامه داد: باید این امر نهادینه شود که پژوهش به عنوان راه حل اساسی مشکلات به کار گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی هم که پژوهش ها در برخی موارد نتوانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد جدا بودن آنها از نیازهای واقعی جامعه است.

رییس دانشگاه بجنورد نیز با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای ارایه توانمندی ها است، گفت: رویکرد جشنواره تقدیر از برگزیدگان پژوهش در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر کرده و همه اقشار را در بر می‌گیرد.

محمد شیخ زاده افزود: جشنواره هفته پژوهش در سال های گذشته به حوزه دانشگاه، دانش آموزی و پارک علم و فناوری محدود می شد اما در سال جاری در این جشنواره از برگزیدگان پژوهش در زمینه کشاورزی، صنعتگران، بانوان فعال در عرصه های اشتغال و کارآفرینی و حتی خیران نیز تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: طیف وسیعی از پژوهشگران در سال جاری در جشنواره تقدیر خواهند شد که این امر در راستای شناسایی نخبگان، برگزیده ها و پژوهشگران در تمامی بخش ها و ایجاد شور و نشاط در بین اقشار جامعه انجام می شود.

شیخ زاده خاطرنشان کرد: مدیران و مسوولان سازمان ها و دستگاه هایی که به حوزه پژوهش بیشتر توجه دارند و حتی با صنایع و پژوهشگران و افراد صاحب ایده تفاهم نامه و طرح دارند نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتنی است: نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی به مناسبت ۲۵ آذرماه ( روز پژوهش) تشکیل و در آن مسوولان کمیته های محتلف هفته پژوهش معرفی شدند.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره