اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 11:34

شنبه, 09 اسفند 1399 ساعت 08:49
  • .

آثار و زندگی هنری مریم داورنیا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مریم داورنیا از معدود بانوان عکاس خبری است که فعالیت خود را با خبرگزاری مهر شروع کرد و با توجه به شرایط و سختی‌هایی موجود با عشق و علاقه کار عکاسی خبری را انجام می‌دهد.

به گزارش نسیم امروز، در نشست پاتوق عکاسی که در سالن اجتماعات سوره برگزار شد، امید شکری با حضور جمعی از عکاسان آثار مریم داورنیا؛ تنها بانوی عکاس خبری در استان را مورد نقد و بررسی قرار داد.

شکری با اشاره به اینکه عکاسان خبری در حال حاضرتاثیرگذار ترین قشر در جامعه هستند، افزود: عکاسان خبری در زمان وقوع حادثه و یا رویداد باید در اولین فرصت خود را به سوژه مورد نظر برسانند.

شکری با تاکید بر اینکه مریم داورنیا جزو اولین عکاسانی بود که در زلزله سال 96 برای عکاسی از حادثه حضور داشت، ادامه داد: عکاس خبری نباید تحت تاثیر سوژه و اتفاقات محیط قرار بگیرد زیرا که رسالت عکاسی خبری چیزی جز انعکاس دقیق تصاویر از حادثه و رویداد نیست.

گفتنی است در این جلسه مجموعه عکس‌های نرگس رسولی از زلزله سال96، کارگاه سنتی نساجی عمه عشرت، سیل راز و جرگلان، مراسم تشییع شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام نیز به نمایش گذاشته و حاضرین در خصوص آن‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مسئول پاتوق عکس حوزه هنری خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این که عکاسی خبری نسبت به ژانرهای دیگر بیانگر رویدادها و حوادث است، بسیار پرکاربرد و در عین حال که از مهمترین ژانرهای عکاسی است سختی‌ها و مشکلاتی نیز دارد.

نشست هفتگی "پاتوق عکس" خانه عکاسان خراسان شمالی در سال ۹۹ روز گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مروری بر آثار مریم داورنیا برگزار شد.

وی عنوان کرد: همیشه مشکلات وجود دارد و افرادی هستند که مانع کار می‌شوند اما عکاس خوب می‌تواند با عکس و اثر تاثیرگذار خود جریان‌سازی کرده و موجب توقف و یا شروع یک جریان اجتماعی- سیاسی و... بشود و به نوعی فرهنگ‌سازی کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره