اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 16:10

پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 ساعت 16:28

جشنواره آواها و نواهای رضوی ادای دین به ساحت مقدس امام رضاست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یک هنرمند شرکت کننده در هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، حضورش در این رویداد ملی را ادای دینی به ساحت مقدم امام رضا(ع) عنوان و برگزاری این جشنواره را در غنا بخشیدن به موسیقی اثرگذار دانست.

به گزارش نسیم امروز، ابراهیم مشکدان سرپرست گروه موسیقی «چیان» در هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی که30 سالی است درعرصه موسیقی به عنوان مرشد زورخانه و خواننده موسیقی نواحی ایران فعالیت دارد، از اهمیت و نقش برگزاری این رویداد در رشد و تعالی هنر موسیقی و هنرمندان سخن گفت و افزود: در روزگاری که گرایش ها بیشتر به موسیقی مبتذل سوق داده شده و محتوای موسیقی تنزل پیدا کرده است، برگزاری رویدادهایی از این دست به غنای موسیقی کمک و زمینه را برای تولیداتی درخور و شایسته فراهم می کند.

این هنرمند فعال موسیقی از این که تمام زندگی ام را به واسطه این که سال ها در جوار این امام همام بودم مدیون امام رضا (ع) هستم، سخن گفت و اظهارداشت: در حقیقت حضور در این رویداد ادای دینی به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا(ع) است.

سرپرست گروه موسیقی «چیان» با اشاره به رویکرد این رویداد مبنی بر نوآوری، برگزاری این جشنواره را فرصتی ارزشمند برای خلق آثاری بکر و نو دانست و افزود: این امر سبب می شود تا جشنواره از حالت برگزاری صرف خارج و شاهد تحول در عرصه موسیقی باشیم.

«مشکدان» از ضرورت ساری و جاری بودن موسیقی در میان مردم و پرهیز از جشنواره زدگی سخن گفت و ادامه داد: جشنواره ها باید به سمتی روند که جایگاه اجتماعی هنرمند حفظ شود و و قوی و پربار بودن جشنواره ها نیز به تحقق این مهم کمک می کند و به طور قطع انگیزه هنرمندان برای حضور پرشور و مستمر در کنار خلق آثار نو و خلاقانه و فاخر بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد شادی و نشاط میان مردم از طریق جشنواره های موسیقی تاکید کرد و با توجه به تاکید ائمه اطهار (ع) در تمام روایت ها بر این مسئله که در مصیبت های ما غمزده و در شادی هایمان شاد باشید، تصریح کرد: متاسفانه امروزه در شادی اهل بیت (ع) مردم را غمزده می کنیم و به نظر می رسد باید این رویه اصلاح شود.

این هنرمند به اجرای 3 قطعه ارکستال در جشنواره آواها و نواهای رضوی به یاد زنده یاد استاد کریم خوانی در کنار آن قطعه ای مرتبط با میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و با توجه به این که اگر جایگاهی درعرصه موسیقی پیدا کردم به برکت امام رضا (ع) بوده است، تصریح کرد: اگر جایگاهی برای جشنواره های موسیقی قائل شوند، موجب توسعه و تحول در عرصه موسیقی شده، ضمن این که جوانان و علاقه مندان فعال در این عرصه ترغیب می شوند تا حضور پرشورتری در این رویداد داشته باشند.

گفتنی است، هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی به دبیری «هوشنگ جاوید» با هنرنمایی 7 گروه و 4 تک نواز، بیست و هفتم ماه جاری در استان برگزار می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره