اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 15:12

پنج شنبه, 09 آذر 1402 ساعت 15:53

آغاز چهل‌وششمین دوره مسابقات ملی قرآن در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چهل و ششمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم به میزبانی مرکز خراسان شمالی با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز شد و تا هیجدهم آذرماه ادامه دارد.

به گزارش نسیم امروز، دبیر برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی اظهار کرد: ۳۵۶ شرکت کننده شامل ۲۰۹ برادر و ۱۴۷ خواهر هستند که در این دوره از مسابقات در بخش های مختلف با یکدیگر رقابت می کنند و ۲۷ داور برادر و ۲۳ داور خواهر به ارزیابی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: رقابت شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نیز از ساعت هشت و نیم روز جمعه آغاز و تا هفدهم ماه جاری ادامه دارد و برترین های این رویداد هجدهم ماه جاری معرفی خواهند شد.

وی در خصوص تسهیل در ایاب و ذهاب عموم مردم برای بهره مندی از مسابقات اظهار کرد: شهرداری بجنورد به منظور اختصاص خط ویژه برای حضور علاقه مندان به مسابقات همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۱:۳۰ از محل میدان شهید به میدان آزادگان و از محل میدان امام رضا(ع) تا محل مسابقات شهروندان را جا به جا خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیرهیه خراسان شمالی گفت: این دوره از مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه برگزار می شود.

وی از برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن کریم همزمان با این دوره از مسابقات قرآنی خبر داد و افزود: ۲۵ محفل انس با قرآن در مساجد، پنج محفل در امامزادگان شاخص شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج، ۲۵ محفل در مدارس، پنج محفل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مابقی محافل نیز در سازمان‌ها، حوزه‌های علیمه، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، صنایع بزرگ و کارخانجات استان برگزار می شود.

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: ۶ نفر آقا و پنج خانم از استان در رشته های آوایی به مرحله پایانی این مسابقات راه یافتند و با سایر شرکت کنندگان به رقابت می پردازند.

به گزارش ایرنا، حدود یکهزار مهمان با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان شمالی خواهند بود و تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی این افراد اندیشیده شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره