اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 04:42

جمعه, 07 مهر 1402 ساعت 08:52

31 اثر عروسکی و دانشجویی جشنواره آیینی بجنورد به روی صحنه می‌رود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در خراسان شمالی از عصر روز شنبه در بجنورد کلید خورد و ۲۱ اثر در بخش عروسکی و ۱۰ اثر دانشجویی به روی صحنه می رود.

به گزارش نسیم امروز، ۲۱ اثر در بخش عروسکی و دانشجویی به جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بجنورد راه یافت که این آثار از روز گذشته در پلاتو ترنج، گلشن، فرهنگسرا و پلاتو شمس بجنورد به روی صحنه می رود.

هنرمندان شرکت کننده در ۲ بخش این رویداد از استان های اصفهان، تهران، همدان، اردبیل، یزد، قزوین، کیش، زنجان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و کشور ارمنستان به مدت چهار روز در بجنورد به هنرنمایی خواهند پرداخت.

در نخستین روز از جشنواره از مجموع ۱۱ اثر نمایشی در بخش عروسکی و ۱۰ اثر در بخش دانشجویی؛ سه اثر نمایشی «پند پیر بابا» به کارگردانی «علی جباری» از مبارکه اصفهان، «مجلس سهراب کشی» به کارگردانی «امیر رضا جهانی» از تهران و «کارناوال» به کارگردانی «کارن ام اچاتریجن» از ارمنستان در سئانس های ۱۸، ۲۰ و ۲۱:۳۰ برای اجرا در پلاتو شمس در نظر گرفته شده است.

بیست‌ و ‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری «احمد جولایی»، از یکم تا یازدهم مهر در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ، «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

خراسان شمالی نیز در ۲ بخش «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» این رویداد را با ۲۱ اثر نمایشی از امروز آغاز می کند که تا دهم ماه جاری ادامه دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره