اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 17:20

یکشنبه, 02 آذر 1399 ساعت 09:56
  • .

آموزش های مهارتی یکی از مؤثرترین راههای ترویج معارف دینی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یکی از فعالان قرآنی استان و مدرس دانشگاه گفت: یکی از مؤثرترین راههای ترویج معارف دینی در سطح جامعه، آموزش های مهارتی از طریق نهادهای فرهنگی و تربیتی، بویژه آموزش و پرورش و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.

عباس کیفی بجستانی در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، با تأکید بر اینکه نهادهای آموزشی نقشی اساسی در ارتقای سطح باورهای دینی و معرفتی افراد دارند، اظهار داشت: بی تردید ارتقای باورهای دینی و معرفتی گروههای مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان نیازمند افزایش اطلاعات و آگاهی از معارف دینی و اندیشه های اسلامی است.

وی تصریح نمود: آموزش و فراتر از آن دستگاههای آموزشی در ترویج و ارتقای معارف دین در جامعه نقش روشن، ملموس و همچنین غیر قابل انکاری در گسترش و نهادینه کردن معارف دینی دارند.

کیفی بجستانی با بیان این که برای به سرانجام رساندن هر کاری باید فرهنگ‌سازی در اولویت آن قرار گیرد، بر نهادینه‌‎سازی فرهنگ قرآنی و دینی و اقدامات فرهنگی به‌عنوان زیرساخت جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی یادآوری کرد: مسائل فرهنگی و هویتی باید از حاشیه و انزوا درآمده و به متن جامعه و درون خانواده‌ها ورود یابد؛ چرا که کار فرهنگی و اقدام عملی در این زمینه در کنار ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب، معنا پیدا می‌کند.

این مدرس دانشگاه گفت: امروزه با گسترش روز افزون تهاجم فرهنگی دشمن که به صورت غیرمستقیم بیشتر خانواده‌ها را مورد هجوم قرار داده، شناسایی آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … مهم و ضروری است تا بدین نحو با ارائه راهکارهای لازم به صورت عملیاتی برای رفع این بحران و حل معضلات تلاش شود.

کیفی بجستانی با اشاره به الگوسازی به‌عنوان یکی از راه‌های محبت اهل بیت برای خود گفت: لازم است رفتار و سنت پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به‌عنوان الگو قرار گیرد تا بتوانیم در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمنان عملکرد موفقی داشته باشیم.

به گفته وی امروز جامعه اسلامی نیازمند نسلی با ایمان و با تقوای الهی است، چرا که دشمنان نظام اسلامی از هر روزنه ای برای خدشه دار کردن اعتقادات دینی نسل جوان استفاده می کنند و در این میان معلمان مدارس و اساتید دانشگاهها می توانند نقش محوری داشته باشند.

کیفی بجستانی با بیان اینکه در سیره پیامبران و امامان تاکید زیادی بر مهرورزی به همنوع شده است ،گفت: محبت ورزی افراد نسبت به همدیگر بسیار مهم و ارزشمند است، زیرا اگر مردم با یکدیگر برخوردی از روی محبت و صفا داشته باشند، هرگز با یکدیگر دچار مشکل نخواهند شد و از این روست که خداوند متعال ایجاد محبت بین مردم را بزرگ دانسته و بر آن منّت نهاده است.

این مدرس دانشگاه گفت: قرآن هدف از زندگی بشر در این دنیا را خلافت انسان بیان می کند، هر چند خلافت تنها هدف آفرینش انسان نیست و قرآن اهدافی چون عبودیت ، آبادگری ، تکامل و مانند آن را نیز از اهداف خلقت بر می شمارد، ولی این اهداف ذکر شده به زندگی انسانی معنا و مفهوم دیگری می بخشد چنان که وجود رستاخیز تحول عظیم و شگرفی در انسان و رفتار و منش او پدید می آورد.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید به رهنمودهای ارزشمند مقام عظمای ولایت عمل کرده و بر محور ولایت حرکت کنیم تا شاهد تحولات جدید بوده و بیش از پیش در راه دفاع از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش و کوشش کنیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره