اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 06:41

دوشنبه, 14 مهر 1399 ساعت 12:45
  • .

اندیشه عاشورایی در اربعین شکوفا شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یک استاد دانشگاه گفت : اندیشه عاشورایی در اربعین شکوفا شد و حقیقت زیر خاکستر مانده عاشورا را اربعین دوباره شعله‌ور کرد.

به گزارش نسیم امروز، عباس کیفی بجستانی، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی گفت: اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی جلیل القدر رسول خدا (ص) به زیارت قبر امام حسین (ع) نائل شد و در همان‌جا بود که او اهل بیت (ع) را که هنگام بازگشت از شام به زیارت مزار حضرت سیدالشهدا آمده بودند، ملاقات کرد.

وی تصریح نمود: اندیشه عاشورایی در اربعین شکوفا شد و حقیقت زیر خاکستر مانده عاشورا را اربعین دوباره شعله‌ور کرد. بنابراین اربعین اعتقادساز، اخلاق‌ساز، دین ساز، ولایت‌مدار ساز و رفتار ساز است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز اربعین حسینی، گفت: این روز یادآور حماسه پیام‌آوران نهضت سرخ عاشورا و بیان عظمت حماسه حسینی است که هم اینک اوج تجلی آن در پیاده‌روی اربعین است. اربعین امام حسین(ع) نقطه اوج حقانیت است و حق اوج گرفت و گریه بر سید الشهدا(ع) این حق را تقویت می کند.

کیفی بجستانی اظهار کرد: امروز نام مبارک و جاذبه امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی جهان را در نوردیده و باعث تشکیل کنگره عظیم جهانی اربعین و ایجاد وحدت و همدلی مسلمانان و شیفتگان این امام مظلوم در عالم شده است.

این فعال قرآنی بیان داشت: اکنون که فرصت عزاداری اربعین حسینی در این برهه تاریخی فراهم آمده و به‌راحتی می‌توان مراسم اربعین حسینی را در هر مکان و حتی در منزل و خانوادگی برپا کرد، باید تمام عِده و عُده را برای تبلیغ اهداف و آرمان‌های آن آزادمرد تمام دوران‌ها و اعصار بسیج کرد و مظلومیتش را به اقصی نقط جهان رساند و به ندای هل‌من ناصر ینصرنی وی که هنوز انعکاس آن شنیده می‌شود، با تدبیر و عمل لبیک گفت.

کیفی بجستانی تأکید کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، عشق و ارادت خود به امام‌ حسین(ع) را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خانه‌ها با برپایی محافل حسینی نشان دهیم، زیرا اگر در مسیر امام حسین(ع) باشیم، سعادت دنیا و آخرت به‌دور از سردرگمی نصیب ما می‌شود.

وی تصریح کرد: گرچه امسال به سبب ویروس کرونا از حضور در این کنگره بزرگ محروم شده ایم، اما با رفتارمان حسینی بودن و حرکت در مسیر امام حسین (ع) را نشان دهیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره