اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 09:22

دوشنبه, 22 خرداد 1402 ساعت 12:24
  • .

۶۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه بین المللی آزاد اسلامی بجنورد گفت: ۶۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در این مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی آینده جذب شدند.

به گزارش نسیم امروز، غلامرضا کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد به صورت رسمی مجوز بین المللی را گرفته است و اینک دانشجویانی از کشورهای عراق و افغانستان در این مرکز آموزش عالی جذب و تحصیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مجوز بین المللی شدن این دانشگاه از بهمن سال ۱۴۰۱ صادر شده است افزود: این دانشجویان شهریه را به دلار واریز خواهند کرد و در تلاشیم تا دانشجویان غیر ایرانی زیادی را جذب کنیم.

رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون ۳۷ هزار دانشجو در رشته های مختلف در دانشگاه های این استان دانش آموخته شده اند گفت: اینک ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانشجو نیز در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به دانشگاه بین المللی بجنورد، سه هزار و ۱۲۰ نفر دانشگاه شیروان و مابقی نیز مربوط به سایر واحدها است.

وی اظهار کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان نسبت به ۲ سال اخیر از افزایش چشمگیری برخوردار است.

کاظمی با توجه به استقبال دانشجویان از رشته های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: راهبرد این مرکز آموزشی جذب رشته های تحصیلات تکمیلی است.

وی بیان کرد: متاسفانه جذب دانشجو در رشته های تکمیلی طی سال های گذشته کم کاری شده است و تعداد زیادی از جوانان دانش آموخته در رشته های مختلف کارشناسی به اجبار برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری به سایر استان ها سفر می کردند که مستلزم هزینه های سنگین است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه اینک در دانشگاه های استان ۲۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۰ رشته دوره دکتری وجود دارد افزود: پنج رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به رشته های این واحد دانشگاهی افزوده شد.

وی اظهار کرد: رشته های دانشگاهی جدید در حوزه های علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر شامل مهندسی عمران گرایش سازه، برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی درسی، حسابداری و آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی است که داوطلبان می توانند با توجه به رشته تحصیلی و علاقه مندی خود این واحد دانشگاهی را انتخاب کنند.

به گفته وی؛ اینک مجموع رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی به ۳۱ رشته رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد بجنورد و راه اندازی این رشته تحصیلی نیاز است.

وی اظهار کرد: موافقت نامه اصولی ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد بجنورد گرفته شده است اما جذب دانشجو در این مرکز نیازمند زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات مناسبی است.

کاظمی افزود: دانشکده پزشکی به لحاظ فضای فیزیکی کمبودی ندارد و تنها کاستی هایی در حوزه تجهیزات وجود دارد.

وی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه های تجیهز آزمایشگاه های علوم پایه و سالن تشریح اگر نتوانیم این امکانات و تجهیزات را فراهم کنیم این رشته از استان گرفته خواهد شد که در این راستا نیازمند حمایت هستیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: شماره حساب ۰۳۱۱۶۲۳۹۸۹۳۰۰۶ ( شبای IR ۳۶۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۱۶۲۳۹۸۹۳۰۰۶ ) و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۶۹۷۱۶۷ برای مشارکت نقدی نیکوکاران برای خرید تجهیزات و نیاز های راه اندازی رشته پزشکی با هدف تامین سلامت و بهداشت جامعه و استان اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: رشته های پرستاری، مامایی و رشته های مرتبط با دامپزشکی در این دانشگاه دانشجو پذیرش می کنند که رشته پزشکی حرفه ای به آن افزوده خواهد شد و با راه اندازی رشته پزشکی برای اخذ مجوز رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز اقدام خواهد شد.

استاندار خراسان‌شمالی: افزایش ظرفیت رشته پزشکی استان در دستور کار قرار گیرد

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و موسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره