اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 09:47

سه شنبه, 05 دی 1402 ساعت 12:42
  • .

ورود 7 گروه نمایشی به عرصه رقابت جشنواره تئاتر شبستان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت:‌ هفت گروه نمایشی مسجدی وارد رقابت نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان شدند و آثار خود را ثبت و ارسال کردند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن اظهار کرد: پس از اطلاع رسانی فراخوان این جشنواره ملی که از سوی معاونت فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور صادر شد؛ هنرمندان حوزه نمایش و فعالان مسجدی در این عرصه شناسایی و در نهایت هفت گروه در سامانه بچه های مسجد، آثار خود را ثبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروه «ققنوس» با نمایشنامه "پناهگاه" از کانون پیامبر اعظم (ص) و گروه «شهدای گمنام» با متن نمایشی "سورپرایز " از کانون امام محمد باقر (ع) هر ۲ از شهرستان جاجرم، گروه «شهید احمدی» با نمایشنامه "قهرمان کربلا" از هنرمندان کانون حضرت قائم (عج) بجنورد از جمله گروه هایی هستند که برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: ۲ گروه «سربازان گمنام» با نمایشنامه "مأموریت سری" با هنرنمایی برادران و «فرات» با متن نمایشی"زمان متوقف شد" با هنرنمایی خواهران مسجدی از کانون امام رضا (ع) گرمه نیز وارد این رقابت شدند.

وی اظهار کرد: گروه های «دلکوک» با نمایشنامه "سرافزار" از کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین و نیز گروه «سجادیه» با متن نمایشی "پناهنده" از کانون امام سجاد (ع) شیروان با گروه های نمایشی حاضر در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان رقابت خواهند کرد.

حجت الاسلام پاکدامن در توضیح تکمیلی برگزاری جشنواره را در پنج محور اصلی شامل «قصص قـرآن»، «احادیث، روایات و آموزه های اخلاقی»، «نماز، جوان و جامعه»، «دین، تکنولوژی و دنیای امروز» و «ایثار و مقاومت» معرفی کرد و گفت: هنرمندان می بایست تا پایان دی ماه برای بازبینی آثار نمایشی آماده شوند و آثار تولیدی گروه خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

وی یادآور شد: نتایج بازبینی آثار ۲۲ بهمن ماه اعلام و مرحله نهایی این جشنواره نیز اسفند ماه برگزار می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره