اخبار برگریده
جمعه, 28 ارديبهشت 1403 09:19

دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 ساعت 16:22
  • .

جذب 3700 معلم درآموزش وپرورش خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از جذب حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر در آموزش و پرورش این استان در ۲ سال اخیر خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، ابوالقاسم اکبری در نشست خبری ودرجمع خبرنگاران با اشاره به توجه دولت به تامین و ارتقای زیرساخت های آموزش در جامعه گفت: این تعداد از طریق آزمون‌های استخدامی، کنکور سراسری (دانشگاه فرهنگیان) و تبدیل وضعیت در این اداره کل جذب شدند.

وی افزود: ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در این استان بهره برداری شد و اکنون نیز ۸۵ پروژه با ۳۶۵ کلاس درس در حال ساخت است.

اکبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم برنامه‌های این هفته را اعلام نمود در آستانه گرامیداشت هفته معلم با بیان اینکه معلم پایه ابتدایی جامعه است، گفت: اگر معلم را تکریم کنیم خروجی بهتری در کلاس درس خواهیم داشت.

وی افزود: خواسته ما از دستگاه‌ها و نهادها توجه به این قشر فرهیخته است.

اکبری در ادامه برنامه‌های هفته معلم را اینگونه تشریح کرد: برنامه‌های هفته معلم شامل تجلیل از جوان‌ترین و پیشکسوت‌ترین معلمین خانم و آقا، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، تجلیل از جهادگر هنرمند و پژوهشگر، اعزام تعدادی از معلمین منتخب استان جهت تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، تجلیل از معلمین نمونه استانی و شهرستانی، برگزاری شب شعر و محفل ادبی و ... می‌باشد.

وی اظهار کرد: ۲ هزار ردیف استخدام معلم از طریق برگزاری آزمون استخدامی در دولت سیزدهم جذب شد که یکهزار و ۱۰۰ معلم مربوط به امسال است که مهرماه برای تدریس در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری اخیر گفت: ۴۱۷ نفر از طریق این آزمون، جذب آموزش و پرورش استان می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اعلام نمود: از ۸ معلم نمونه استانی و تعداد ۲۶ معلم نمونه شهرستانی تجلیل می‌گردد.

اکبری در ادامه دستاوردهای آموزش و پرورش استان را اینگونه بیان کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۱ آموزشگاه در سطح استان داریم که در این آموزشگاه‌ها ۱۹۳ هزار و ۱۷۹ دانش‌آموز در قالب ۹ هزار و ۳۴ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

اکبری یاداورشد : از این تعداد دانش‌آموزان ۹۴ هزار و ۴۳۷ دانش آموز دختر و ۹۸ هزار و ۷۴۲ دانش آموز پسر هستند.

وی گفت: در مدارس دولتی تعداد ۱۷۵ هزار و ۹۵۱ دانش آموز و در مدارس غیردولتی ۱۷ هزار و ۲۲۸ دانش آموز مشغول به تحصیل می‌باشند.

اکبری تعداد کارکنان آموزش پرورش استان در حوزه تعلیم و تربیت در حال فعالیت هستند را ۱۳ هزار و ۷۶۹ همکار بیان کرد .

وی یاداورشد: کارکنان آموزش و پرورش به صورت رسمی و پیمانی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۳۳ همکار خانم و ۶ هزار و ۴۳۶ همکار آقا می‌باشند.

اکبری با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به هنرستان ها است گفت: شمار دانش آموزان در هنرستان ها از ۳۶ درصد در ۲ سال گذشته به بیش از ۴۰ درصد در وضعیت کنون رسید و تلاش داریم تا این رقم ارتقا یابد.

اکبری با اشاره به برگزاری آزمون‌های نهایی گفت: تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در سطح استان در آزمون‌های نهایی و در ۱۱ ماده درسی شرکت می‌کنند که، جهت شرکت در این آزمون‌ها ۷۸ حوزه و جهت تصحیح ۱۳ حوزه در نظر گرفته شده که بلافاصله بعد از اتمام آزمون‌ها تمام برگه‌ها اسکن شده و تصحیح به صورت چرخشی بین استان‌های دیگر تقسیم می‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از دستگاه‌های اجرایی، نهادها و اصحاب رسانه دعوت کرد که در همایش یادواره ۷۴ شهید معلم استان در سالن ایثار شهرستان بجنورد شرکت نمایند.

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی امسال شرکت می کنند افزود: این امتحانات در ۷۸ حوزه برگزار می شود و برای تصحیح اوراق هم ۱۳ حوزه در سطح استان پیش بینی شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره