اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 08:05

دوشنبه, 20 آذر 1402 ساعت 10:22

نخستین دوقلوها به روش "آی وی اف" در بجنورد متولد شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نخستین دوقلوهای بجنوردی با روش پیشرفته درمان ناباروری در بیمارستان بنت الهدی این شهرستان متولد شدند.

به گزارش نسیم امروز، دکتر عبدالله کبریایی اظهار کرد: مادر این نوزادان دختر، خانمی ۲۶ ساله است که بعد از اقدامات ناموفق در روش های دارو درمانی و آی یو آی اقدام به درمان با روش "آی وی اف" در تنها مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی کرده است.

وی افزود: اکنون مادر و نوزادان تحت پوشش مراقبت های درمانی هستند و حال عمومی آنها خوب است.

کبریایی یادآور شد: راه‌اندازی مرکز خدمات سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد یک اتفاق بزرگ برای زوج‌های نابارور خراسان شمالی است به گونه ای که این افراد برای انجام آی وی اف نیازی برای مراجعه به سایر استان ها را نخواهند داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با پیگیری های انجام شده تجهیزات آی وی اف این مرکز سال گذشته با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی خریداری شد.

کبریایی تصریح کرد: جدای از تجهیزات، جنین شناسی از تخصص های لازم برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری برای انجام عمل آی واف بود که با مساعدت وزارت بهداشت این نیروی متخصص جذب شد.

گفتنی است: بارداری به روش "آی وی اف" یا لقاح مصنوعی یک نوع القای بارداری کمکی است به این صورت که لقاح خارج از رحم اتفاق می‌افتد یعنی در محیط آزمایشگاه تخمک و اسپرم با هم لقاح داده شده و سپس جنین درون رحم مادر تزریق می‌شود.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره