اخبار برگریده
یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403 01:06

دوشنبه, 13 تیر 1401 ساعت 18:35

مردم با توجه به آلودگی هوا از منزل خارج نشوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مردم با توجه به آلودگی هوا از منزل خارج نشوند.

به گزارش نسیم امروز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به آلودگی هوا در صورت امکان از منزل خارج نشوند و در موارد ضروری برای حضور در فضای باز توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.

دکتر محمدرضا اکبری در پی افزایش شاخص آلودگی هوا در ۶ شهرستان استان، اظهار داشت: بر اساس آمار محیط زیست استان، آلایندگی هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم است، به گونه ای که سالمندان، بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار و افرادی که در معرض آسیب هستند در این شرایط تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند.

وی افزود: در شرایط آلودگی هوا، تقاضا داریم که شهروندان تا حد امکان از تردد در فضای باز که آنها را بیشتر در معرض آلاینده ها قرار می دهد، خودداری کنند و در این ایام هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند تا به میزان بالایی حفاظت فردی در مقابل آلودگی هوا ایجاد شود.

اکبری ادامه داد: همچنین توصیه می شود در ایام آلودگی هوا بیشتر غذاهای سالم مانند شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات برای کاهش اثرات آلاینده های هوا استفاده شود.

اکبری با تاکید بر اینکه در این شرایط، هر گونه فعالیت بدنی چون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری منجر به آسیب جدی به سیستم تنفسی می شود، گفت: در صورت استفاده از خودروی شخصی، شیشه های خودرو را بالا بکشید و تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهید تا هوای آلوده وارد کابین خودرو نشود.

وی در رابطه با فعالیت افراد که به واسطه شغلشان بیشتر در معرض گرد و غبار هستند، گفت: این افراد باید از وسایل حفاظت فردی مناسب استفاده کنند.

اکبری با بیان اینکه مراقبت از کودکان، مادران باردار، سالمندان و بیماران آسمی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ تصریح کرد: درصورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی- عروقی به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه نمایید.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

براساس اعلام دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، افزایش غلظت ریزگردها در آسمان استان سبب شد تا فعالیت های مختلف اداری، بانکی و بخش خصوصی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیرماه) تعطیل شود.

گفتنی است: استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره