اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 20:33

یکشنبه, 21 شهریور 1400 ساعت 12:03

مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ملاک عمل برای تزریق واکسن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که برگرفته از نظرات و پیشنهادات کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد این ستاد است باید ملاک عمل برای واکسیناسیون باشد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدامات مثبت انجام شده در خراسان شمالی موجب شیب تند نزولی تعداد ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران شده است.

شجاعی با قدردانی از تلاش های کادر درمان و پای کار بودن تمامی اجزای حاکمیت نظام و رسانه ها در بحث مدیریت بیماری کرونا، گفت: نسبت به میانگین کشوری نسبت تعداد فوتی های به تعداد مبتلایان استان پایین تر است اما فوت حتی یک نفر از شهروندان قابل قبول نیست و باید با کار جمعی بیشتر این دغدغه را مدیریت کنیم.

شجاعی با اشاره به اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین مبنی بر تحویل افزون بر 370 هزار دُز واکسن به استان، افزود: از این تعداد بالغ بر 340 هزار دُز تزریق شده است و مابقی در نوبت تزریق هستند.

وی گفت: استان خراسان شمالی از همت دولت برای افزایش میزان واردات واکسن بی نصیب نبوده و سرعت واکسیناسیون در استان افزایش یافته است و بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین آمادگی لازم برای افزایش 3 برابری جهت تزریق روزانه وجود دارد.

شجاعی افزود: مصوبات این ستاد در بحث واکسیناسیون باید ملاک عمل دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین باشد چرا که در برخی استان ها تزریق واکسن به سایر اقشار و گروه های سنی در حال انجام است و ما نباید از کشور عقب باشیم.

وی گفت: به 150 نفر سهمیه اعزامی استان به مراسم اربعین واکسن تزریق شده است و در صورت افزایش این سهمیه واکسن به افراد جدید تزریق خواهد شد.

شجاعی طرح عدم ارائه خدمات اجتماعی به افراد واکسن نزده را طرحی منطقی دانست و گفت: برخی افراد در استان برای تزریق دُز دوم واکسن خود مراجعه نکرده اند که باید لیست این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین جمع بندی و به فرمانداران جهت ایجاد تمهیدات لازم ارائه شود.

تزریق واکسن برای برخی از اقشار جامعه از جمله مددکاران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهره مندی از منابع استانی برای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین تجهیزات و پیگیری از سطح ملی برای ورود واکسن برکت جهت تزریق دُز دوم از دیگر مصوبات این نشست بود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 21 شهریور 1400 ساعت 19:03
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره