اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 12:03

یکشنبه, 28 ارديبهشت 1399 ساعت 11:11

پیشگیری و غربال گری هوشمند تنها راه موثر برای مقابله با کرونا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور بهداشتی و درمانی گفت: این استان به عنوان یکی از پیشتازان در انجام غربالگری هوشمند کرونا است و تلاش داریم تا این اقدام در شهرستان‌های مختلف گسترش یابد.

دکتر یوسف کاظمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اثرات مفید غربالگری هوشمند، شناسایی افراد ناقل و قرنطینه کردن آنها به منظور قطع زنجیره انتقال، از جمله انجام تست و نمونه گیری برای سلامت بستگان درجه یک و اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونا، و یا تست افراد مشاغل در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه این اقدامات در بسیاری از استان ها به این اندازه انجام نمی شود افزود: در راستای انجام غربالگری هوشمند، پیگیر هستیم تا شمار کیت های تشخیص در استان افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه موثر برای مقابله با کرونا، پیشگیری و غربال گری هوشمند است گفت: در انجام غربالگری هوشمند، به یقین شمار افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا افزایش می یابد و البته مبنای کار، مسوولان استان صداقت و شفافیت است و در زمینه افزایش شمار افراد شناسایی شده، به جهت قضاوتهای احساسی و هیجانی برخی افراد هیچ نگرانی نداریم.

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور بهداشتی و درمانی اظهار داشت: در روزهای اخیر، در بیشتر روزها، قریب به اتفاق مبتلایان شناسایی شده، بیماران سرپایی بوده است و افزایش بالایی در شمار مبتلایان بستری، نداشته ایم.

کاظمی خاطرنشان کرد: سند جامع مقابله با کرونا در استان به دستور استاندار در اوایل شروع این بیماری تدوین شد و در این زمینه در میان سایر استان ها، یکی از پیشتازان بودیم؛ در این سند، اصل و مبنای کار، به تاکید استاندار محترم شفافیت و صداقت است.

وی درباره پیش بینی ها برای شیوع کرونا و افزایش شمار مبتلایان گفت: پیش از این هم اعلام کردیم که در پایان اردیبهشت ماه، شاهد یک پیک خواهیم بود و شمار مبتلایان افزایش می یابد، البته پیک دوم را هم در پاییز داریم که متاسفانه با همراهی آنفلونزا است.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده خراسان شمالی در آستانه ورود به وضعیت قرمز کرونا است گفت: برای اینکه اعلام کنیم که در حال ورود به وضعیت قرمز هستیم باید مولفه ها و معیار های مختلف بررسی شود، ورود به وضعیت قرمز در صورتی حادث می شود که شمار مبتلایان بدخیم بسیار بالا باشد، شمار افراد نیازمند بستری روز به روز افزایش یابد و شمار فوتی ها هم قابل ملاحظه باشد، و تعداد مبتلایان بستری در آی. سی. یو بالا باشد به طوری که تخت ها گنجایش نداشته باشند.

وی گفت: در این وضعیت کادر درمان خسته و بریده و نیروی انسانی در مضیغه است، اقلام بهداشتی مورد نیاز در جامعه کم و دور از دسترس است اما در خراسان شمالی، فعلا این موارد حاکم نشده است.

کاظمی اظهار داشت: در خراسان شمالی به لحاظ کمبود تخت های بیمارستانی، جای نگرانی نیست و برای رسیدگی به مبتلایان به کرونا، تخت بیمارستانی کم نداریم، هنوز ظرفیت خالی در تخت های بخش آی. سی. یو، زیاد است.

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور بهداشتی و درمانی درباره تاثیر از سرگیری فعالیت اصناف و بازاریان در شیوع کرونا اظهار داشت: باید در کنار سلامت مردم به فکر زندگی و اقتصاد هم باشیم و در شرایط کنون، گریزی از بازگشایی و از سرگیری فعالیت های اقتصادی نبود البته باید تمام این فعالیت ها با رعایت پروتکول های بهداشتی باشد.

تاکنون تعداد بیماران کرونایی در کشور به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسیده و ۶ هزار و ۹۳۷ نفر از انها جان باخته اند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره