اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 09:46

شنبه, 25 فروردين 1403 ساعت 11:20
  • .

گشایش پنجره فناوری در ۵۰ روستای خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سال گذشته ۵۰ روستای خراسان شمالی با چهار هزار و ۴۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

به گزارش نسیم امروز، بر پایه آمارها و اظهارات رسمی مسوولان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی؛ پوشش ۹۶ درصدی اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با نصب و ارتقای ۹۱ سایت تلفن همراه و اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در دولت سیزدهم محقق شده است.

همچنین با نصب و ارتقای سایت های تلفن همراه، ۱۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در قالب ۱۹ هزار و ۲۸۳ خانوار با جمعیت ۶۷ هزار و ۲۲۷ نفری از اینترنت همراه بهره مند شدند.

براساس آخرین اطلاعات فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور؛ خراسان شمالی با وجود بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار مشترک پهن باند سیار و افزایش ۳۲ درصدی ضریب نفوذ این شاخص در دولت، جایگاه سوم کشوری را دارد.

بررسی ها نشان می دهد که یک میلیون و ۵۹۸ هزار سیم کارت تلفن همراه در این استان فعال است و ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی روز شنبه در این خصوص به ایرنا اظهار کرد: این تعداد روستا با احداث ۱۸ سایت جدید و ارتقای ۱۹ سایت موجود از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

سید علی مرتضوی افزود: احداث سایت جدید، ۲۳ روستای خراسان شمالی را با یکهزار و ۷۰۳ خانوار را به اینترنت پرسرعت همراه متصل کرد و ارتقای سایت های موجود نیز موجب بهره مندی ۲۷ روستا با ۲ هزار و ۷۱۷ خانوار از نعمت اینترنت سیار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی ادامه داد: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شد.

به گفته وی؛ اکنون میزان پوشش اینترنت روستایی در خراسان شمالی به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

مرتضوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی در دستور کار دولت است، یادآور شد: تاکنون ۱۵۴ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شده است.

خراسان شمالی با داران بودن یک‌ میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و سیار رتبه ۹ کشور را دارد.

خراسان شمالی از لحاظ بافت جمعیتی شرایط ویژه ای دارد و ۴۴ درصد از اقوام کرد، ترک، لر و ترکمن در این خطه از شمالشرق کشور در نواحی روستایی سکونت دارند و این نکته بیانگر اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان دارد.

۸۴۰ روستای این استان از جمعیتی بالغ ۴۴۰ هزار نفر تشکیل شده است که همین جمعیت زیاد اقتصاد استان را به سمت کشاورزی و دامپروری سوق داده است و رسیدگی به این جوامع چرخ استان را هم خواهد چرخاند.

توسعه روستاهای خراسان شمالی به برکت نظام جمهوری اسلامی روز به روز شرایط رفاهی و زیرساختی روستاها در این منطقه بهبود یافت و در مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم این شاخص ها رشد روزافزونی را نشان می دهد و بازنگری طرح هادی ۱۳۰ روستا، اختصاص ۲ هزار هکتار زمین به توسعه روستایی، صدور سند برای ۸۰ درصد واحدهای روستایی، آسفالت معابر ۸۰ روستا، آبرسانی به ۱۰۷ روستا، ساخت ۹۲۰ واحد مسکونی و پرداخت ۴۹۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی از عمده ترین این فعالیت های زیرساختی دولت است که در مدت کوتاه یکساله در این خطه از شمالشرق کشور انجام شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره