اخبار برگریده
سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403 07:55

دوشنبه, 06 شهریور 1402 ساعت 11:05
  • .

اجرای ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان رازوجرگلان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فرماندار رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهرستان مرزی با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم اجرا شد.

به گزارش نسیم امروز، مصطفی حسن زاده اظهار کرد: افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارایه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها از اهداف اجرای طرح فیبر نوری در این شهرستان مرزی است.

وی گفت: نصب تجهیزات جدید اینترنت پرسرعت در بسیاری از روستاهای مرزی موجب شده است تا ضریب نفوذ اینترنت در برخی روستاها به ۹۱ درصد برسد.

حسن زاده افزود: تا پیش از این میزان نفوذ اینترنت پرسرعت در این مناطق مرزی ۶۵ درصد بود.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار در مناطق روستایی از اولویت های دولت است، تصریح کرد: سرمایه گذاری ها در این حوزه نشان می دهد که عزم دولت برای رفع مشکلات ارتباطی در دوردست ترین روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان جدی است.

فرماندار رازوجرگلان گفت: سال گذشته ۲۸ کیلومتر از راه های شهرستان مرزی رازوجرگلان آسفالت شد.

وی افزود: این راه های آسفالت شده مربوط به روستاهای "اشرفدره"، "گرکز" تا "دویدوخ"، "تازه قلعه" تا "دربند"، "باغلق" و "سوخسوهاشم" تا "راستقان" بوده است.

حسن زاده ادامه داد: آسفالت ۳۱ کیلومتر دیگر از راه های روستایی رازوجرگلان نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رازو جرگلان، گفت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی بود که در دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فرماندار رازوجرگلان افزود: این پروژه درمانی در زیربنای هفت هزار و ۷۳۰ متر مربع احداث خواهد شد و اکنون عملیات بتن ریزی فنداسیون این طرح به اتمام رسیده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این منطقه، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵ درصد از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره