اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 00:13

چهارشنبه, 21 تیر 1402 ساعت 15:17
  • .

دستگاه‌های اجرایی در تکمیل باغ موزه همکاری کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: درستگاه های اجرایی و صنایع استان در تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان همکاری کنند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی که در این اداره برگزار شد، اظهار کرد: طرح باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی در حقیقت باغ و پارکی به مساحت ۱۰ هکتار است که برای عموم مردم استفاده می‌شود.

وی افزود: صنایع بزرگ استان با همکاری شهرداری ها، بخش خصوصی و سایر دستگاه ها در راستای مسوولیت اجتماعی خود به این طرح کمک کنند.

حسین نژاد در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت خیران نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با دعوت از این قشر و تشریح اقدامات انجام شده می‌توان نظر آنها را برای مشارکت تکمیل این طرح جلب کرد.

وی تصریح کرد: هر قدر ارزش‌ها پر رنگ شود در اقتدار و ثبات نظام مؤثر است و این پروژه نیز یک پروژه زیر ساختی در حوزه‌فرهنگی است.

تأمین اعتبار تدوین و چاپ ۹۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ۱۷۲ عنوان سایر فعالیت‌ها و برگزاری یادمان‌ها از دیگر دستورات این جلسه بود.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی از سال ۹۶ در زمینی با گستره ۱۲ هکتار آغاز شده و برای این مجموعه فرهنگی ساختمانی با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

این مجموعه تا کنون پیشرفتی ۴۰ درصدی داشته است که بنا بر برآورد مالی پیمانکار پروژه، اعتبار مورد نیاز برای افتتاح مرحله نخست آن حدود ۸۰ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره