اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 12:57

شنبه, 08 ارديبهشت 1403 ساعت 13:57
  • .

از ظرفیت‌های مردمی در رونق اقتصاد استفاده شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم 6 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت‌های مردمی در رونق اقتصاد استفاده شود.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: شعار امسال « جهش تولید با مشارکت مردم» است و در این باره تاکید مقام معظم رهبری بر نقش مردم در رونق دادن به تولید و رونق دادن به اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه مردم و نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی است افزود: اگر سرمایه اجتماعی آسیب ببیند و مردم در اقتصاد پای کار نباشند نمی توان کارها را پیش برد، تجربه موفق دانش بنیان ها در تولید و اقتصاد، مصداق مشارکت دادن مردم است و در صورتی که به مردم فرصت داده شود، تحقق شعار سال امکان پذیر است.

وحیدی با اشاره به لزوم پیگیری برای دریافت تسهیلات ماده ۵۶ برای اجرای پروژه ملی راهسازی گفت: پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ به سه پروژه راهسازی استان شامل محور بجنورد- جنگل گلستان، محور بجنورد- سنخواست و پروژه شیرین دره- راز پیشنهاد ما است.

وی افزود: این پروژه‌ها دارای اهمیت بسیار است از این رو برای سرعت دادن به اجرای آن نیاز است بانک ها همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

ارسال بخش نامه سازمان برنامه و بودجه برای تحقق شعار سال

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به ارسال بخش نامه جهش تولید از طرف سازمان برنامه و بودجه به استان ها گفت: در این بخش نامه بر ارتقای تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته تاکید شده است، همچنین توجه به فرهنگ ها و قومیت ها برای بهره گیری از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری برای رونق تولید و اقصاد مورد تاکید است.

مرتضی بهزادفر اظهار کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منطقه ظهور برسد.

وی افزود: دستگاه ها و ادارات در تحقق شعار سال نقش دارند و باید مشارکت فعال داشته باشند، در این باره سند جهش تولید در استان در دست تدوین است و به زودی پیش نویس اولیه در کارگروه اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.

بهزادفر خاطرنشان کرد: براساس بخش نامه سازمان برنامه و بودجه، برنامه رشد اقتصادی استان باید با توجه به شاخص های رشد از قبیل افزایش کمی نیروی کار، سرمایه انسانی، بهبود ابزارهای تولید، رشد فناوری، دسترسی بهتر به مواد اولیه و بهبود محیط کسب و کار تنظیم شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: کارآفرینی و اشتغالزایی برای نخبگان و افزایش سهم دانش آموختگان دانشگاهی در اشتغال استان و صیانت از آنان در برنامه پیشنهادی مورد توجه قرار گیرد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره