اخبار برگریده
جمعه, 28 ارديبهشت 1403 09:18

چهارشنبه, 27 فروردين 1399 ساعت 13:10
  • .

مسئولیت اجتماعی یا مفهومی انتزاعی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مهردخت قوپرانلو در یادداشتی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی گفت: یکی از رویکردهای مسئولیت اجتماعی این است اگر امروز اجتماع را نبینید فردا در اجتماع دیده نخواهید شد. 

به گزارش نسیم امروز، در این یادداشت آمده است: 

در این جهان کرونازده کنونی گوشهایمان مفاهیمی راشنیده و چشمهایمان عینیت بخشی آنها را به شکل ریز و درشت در گوشه و کنار دنیا دیده است".

مسئولیت اجتماعی"مفهومی که بیش از ۶۰ سال از ورود آن به ادبیات مدیریت شرکت ها و کسب و کارها می گذرد و حدود یک دهه هم از طرح آن به معنای امروزی در ایران می گذرد،معنایی بسیار ساده و قابل فهم"مجموعه وظایف و تعهداتی که شرکت ها بایستی در جهت مراقبت و کمک به جامعه ایی که در آن فعالیت می کنند انجام دهند".

آیا بشر امروزی در چند دهه اخیر چنین بحرانی را تجربه کرده بود که تمامی انسانها از دردی واحد رنج ببرند؟ بحرانی که پس از پایانش به عقیده تحلیل گران ما را با دنیا و معادلات پساکرونایی مواجه خواهد کرد. اگر چرخی در فضای مجازی بزنیم شاهد اجرای مسئولیت اجتماعی بسیاری از صنایع ،شرکتها، نهادهای مدنی، مردمی و جهادی در گوشه و کنار کشورهستیم ( کمک بیش از ۶۰ میلیارد ریالی شرکت فولاد مبارکه به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کمک ۷ میلیارد ریالی همین شرکت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه، کمک بیش از ۱۵ میلیارد ریالی شرکت فولاد امیر کبیر به دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ...) اینجا است که این مفهوم برای مردمان گنجینه معرفتها نه تنها" قریب- غریب" بلکه انتزاعی می نماید گویا این استان سهمی از صنایع و شرکتهای کشور ندارد.

شرکت پتروشیمی، فولاد، آلومینا و...که فقط جای در نام و خاک این استان دارند و همین نام ها در این ایام بحرانی سئوالات بسیاری را برای افکار عمومی ایجاد نموده است، اینکه این شرکتها و صنایع در خراسان شمالی چقدر توانسته است مانند استانهایی چون اصفهان، فارس، مرکزی و ...منجر به توسعه و پیشرفت و ارتقا زیرساختی شوند در این مجال نمی گنجد اما بعد از سالها استفاده از منابع زیستی و انسانی استان و کسب سودهای کلان آیا زمان آن فرا نرسیده است در این بحران همه گیر شرکت ها و صنایع این استان هم در کنار اجزای حاکمیت و مردمانش باشند و مرهمی بر دردهای آنها. مردمی که مسئولیت اجتماعی خود را در حد بذل چند قرص نان درک کردند. یکی از رویکردهای مسئولیت اجتماعی این است اگر امروز اجتماع را نبینید فردا در اجتماع دیده نخواهید شد.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 27 فروردين 1399 ساعت 14:48
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره