اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 05:19

پنج شنبه, 13 آبان 1400 ساعت 19:23
  • .

پیام عملیات ایران در دریای عمان به آمریکا: ما از شما هراسی نداریم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
. .

سردبیر روزنامه رأی الیوم پیام عملیات ایران در آب های دریای عمان را حامل این پیام برای آمریکا دانست که ایران از جنگ و عملیات نظامی با آمریکا هیچ هراسی ندارد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از مهر، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود به عملیات قهرمانانه ایران در فراری دادن ناو آمریکایی در دریای عمان پرداخت. وی ضمن پرداختن به عملیات موفق سپاه پاسداران ایران در آزادسازی نفتکش ربوده شده در آب های دریای عمان توسط آمریکا، تلاش کرده است به سؤالاتی از این قبیل که پس از مقابله ایران با دزدی دریایی آمریکا و اقدام سپاه پاسداران به آزادی نفتکش ربوده شده طی یک عملیات نظامی برنامه ریزی شده و دقیق، واکنش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این شکست دردناک چگونه خواهد بود؟ آیا با ضد حمله گسترده به این شکست پاسخ خواهد داد یا این تحقیر را نادیده گرفته و پرچم سفید را بالا خواهد برد؟

عبدالباری عطوان افزود: در نهایت و پس از تأخیری که نشان از سردرگمی داشت، مقامات آمریکایی روایت ایران را درباره این حادثه که با تصاویر و ویدئوهای آن همراه بود، تأیید کردند. در این تصاویر موفقیت نیروهای سپاه پاسداران در آزادسازی نفتکش ایرانی که توسط چندین کشتی و بالگرد آمریکایی در دریای عمان توقیف شده و محموله آن به یک نفتکش دیگر که حامل پرچم ویتنام بود انتقال داده شده بود، به نمایش درآمد. نیروهای سپاه پاسداران در این عملیات به کشتی های آمریکایی حمله کردند و دو نفتکش ایرانی و ویتنامی ربوده شده را که محموله نفتی به آن انتقال داده شده بود، آزاد کردند و این دو نفتکش را از طریق عملیات هلی برن نیروهای کماندویی به آبهای منطقه ای ایران انتقال دادند. طبق گزارش خبرگزاری های بین المللی به نقل از اطلاعات شبه رسمی که از خود منابع آمریکایی درز کرده است، نیروها و کشتی های جنگی آمریکایی جرأت نکردند در واکنش به این عملیات حتی یک گلوله شلیک کنند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با مجله نیوزویک اذعان کرد چند قایق سپاه پاسداران طی عملیات هلی برن به کاروان نفتکش ربوده شده و نفتکش دیگری که محموله نفتی به آن انتقال داده شده بود حمله کردند؛ موضوعی که اعتبار رسانه های ایران که این تقابل دریایی را از صبح زود و در میان سکوت رسمی آمریکا پخش کردند، ثابت می کند.

عطوان ادامه داد: تنش ها در آب های خلیج فارس و دریای عمان از چند روز پیش آغاز شده است و اوج این تقابل به سه روز گذشته باز می گردد که فرماندهی نظامی آمریکا جنگنده بمب افکن های غول پیکری را با همراهی جنگنده های اف ۱۵ رژیم صهیونیستی به منطقه اعزام کرد که یک اقدام تحریک کننده علیه ایران محسوب می شود.

چند روز پیش «دنیس راس» فرستاده سابق آمریکا در امور خاورمیانه و غرب آسیا و یکی از بارزترین چهره های لابی اسرائیلی در واشنگتن از دولت بایدن خواست ایران را که در آستانه هسته ای شدن قرار دارد، به عملیات نظامی تهدید کند و این بمب افکن های غول پیکر را با همراهی اسرائیل برای انهدام تأسیسات هسته ای زیر زمینی ایران اعزام کند.

همزمان با این اقدامات تحریک کننده و برنامه ریزی شده، رژیم صهیونیستی در حال برگزاری رزمایش نظامی در مرزهای لبنان است و در آن همه بخش ها و یگان های نظامی حضور دارند. ماهیت و جوهره اصلی این رزمایش، آماده سازی برای مقابله با حملات موشکی گسترده حزب الله و آمادگی جبهه داخلی برای جنگ طولانی مدت چند هفته ای است که احتمالا زندگی در پناهگاه ها را اقتضا می کند و با خسارت های جانی گسترده و قطع شدن خدمات عمومی از جمله آب و برق، ازدحام شدید در بیمارستان ها و چه بسا فرار دسته جمعی همراه خواهد بود.

وی افزود: نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان نفتکش ایران را در اقدامی که زشت ترین نوع دزدی دریایی رسمی محسوب می شود، ربودند و با این اقدام به صورت آشکار علیه ایران اعلام جنگ کردند و هدفشان از این اقدام، کشاندن ایران به تقابل نظامی احتمالی است؛ البته همه این احتمالات در حالی است که دولت جو بایدن تسلیم خواسته های رژیم صهیونیستی علیه ایران شود.

اما در مقابل، پاسخ ایران به این دزدی دریایی فوری و موفق بود و آمریکا و فرماندهی نظامی آن را شوکه کرد چرا که آنها پیش بینی می کردند ایران این ضربه را دریافت می کند و پاسخی به آن نمی دهد.

عطوان در بخش دیگری از مقاله خود تصریح کرد: پیام عملیات هلی برن سپاه پاسداران و آزادی نفتکش ایرانی و انتقال نفتکش ویتنامی حامل نفت مسروقه، این است که ما از شما هراسی نداریم و آماده تقابل نظامی و پاسخ به هر تجاوزی با هر هزینه ای هستیم.

سؤالی که اکنون با قدرت مطرح است، نحوه پاسخ آمریکا به این موضع به تمام معنا شجاعانه ایران است که توپ را در زمین آمریکا انداخته است، به ویژه پس از آنکه مقامات ایران با بازگشت به مذاکرات هسته ای در صورت ادامه تهدیدات نظامی و پیش شرط های آمریکا مخالفت کرده اند.

اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که هر تجاوز ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی با پاسخ فوری ایران مواجه خواهد شد. آمریکا ناوهای هواپیمابر، بمب افکن های غول پیکر و بمب هسته ای در اختیار دارد و همزمان در منطقه نیز پایگاه های نظامی دارد، یک پایگاه اسرائیل نیز به آن اضافه شده است که این پایگاه ها هدف هر گونه پاسخ ایران به تجاوزات علیه این کشور و محور مقاومت قرار دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره