اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 06:20

چهارشنبه, 12 خرداد 1400 ساعت 18:27
  • .

سناتورهای آمریکایی از بلینکن خواستند تل آویو را تحت فشار بگذارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

۱۷ سناتور دموکرات در نامه‌ای از وزیر امور خارجه آمریکا خواستند اسرائیل را تحت فشار بگذارد تا اجازه ارسال مصالح و لوازم لازم برای بازسازی و کمک‌های بشردوستانه‌ به نوار غزه را بدهد.

به گزارش نسیم امروز ، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، آمریکا، مصر، قطر و دیگر کشورها متعهد بازسازی غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه شده‌اند اما رژیم صهیونیستی تهدید می‌کند که مانع این روند می‌شود.

در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بسیاری از خانه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مدارس تخریب شده و زیرساخت‌های حیاتی آب شرب نیز آسیب دیده است.

اسرائیل به آمریکا و مصر گفته است که اجازه آغاز بازسازی غزه را نخواهد داد مگر آنکه آزادی شهروندان اسرائیلی و سربازان نهادهای اسرائیلی بازداشت شده توسط حماس تضمین شود.

اسرائیل و مصر عبور و مرور مرزی با نوار غزه را کنترل و تحرک مردم و کالاها را محدود می کنند. رژیم صهیونیستی بیش از یک دهه است که یک محاصره دریایی علیه غزه اعمال کرده است.

در این نامه به رهبری سناتور "کریس ون هولن"، سناتورها نوشتند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید بر بازگشایی دو گذرگاه مرزی تاکید کند تا نیروهای مهم بشردوستانه بتوانند وارد شوند و سوخت و مصالح بازسازی به منظور رفع نیازهای رو به رشد مردم فراهم شود.

این سناتورها از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواستند تا از اسرائیل بخواهد محدودیت‌ها بر تحرک فلسطینی‌ها برای درمان پزشکی یا دیدن اقوامشان را رفع کند. در سال‌های اخیر تعداد محدودی از فلسطینی‌ها چنین مجوزهایی دریافت کرده‌اند.

آنها همچنین خواستار بازگشت بودجه آمریکا برای‌ تلاش‌های بشردوستانه در غزه به سطح پیش از ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدند و از دولت بایدن خواستند تا سفیری را در اسرائیل، سرکنسولی را در قدس برای هماهنگی با فلسطینی‌ها و فردی را به عنوان رئیس ماموریت آژانس توسعه بین المللی منصوب کند.

سناتورهای آمریکایی تاکید کردند: برای اینکه این آتش‌بس دوام داشته باشد و از تجدید چرخه خشونت‌ها جلوگیری شود، لازم و ضروری است که ما شرایط سخت و وخیم در غزه را که تنها به ناامیدی و تشدید افراطگرایی دامن‌ می‌زند، بهبود بخشیم.

با توجه به اظهارات منفی که چندین سناتور جمهوری‌خواه درباره کمک آمریکا به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه مطرح کرده‌اند، ون هولن و همکارانش که این نامه را امضا کردند، تلاش نکردند تا هیچ سناتور جمهوری‌خواهی را به امضای این نامه ترغیب کنند.

لیندسی گراهام، تد کروز و بیل هاگرتی، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا اخیرا به اسرائیل سفر کردند اما با تشکیلات خودگردان فلسطین یا هیچ فلسطینی دیگری دیدار نکردند. گراهام از این سفرش برای درخواست کمک‌های نظامی بیشتر به اسرائیل استفاده کرد.

بلینکن پیش‌تر در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود که روند بازسازی غزه باید پیش برود و نباید به عنوان شرطی برای بازگشت سربازان یا شهروندان اسرائیلی بازداشت شده توسط حماس قرار گیرد.

سرلشکر عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر نیز اخیرا به اسرائیل سفر کرد و حامل پیام مشابهی بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره