اخبار برگریده
پنج شنبه, 30 فروردين 1403 09:05

پنج شنبه, 09 بهمن 1399 ساعت 09:12
  • .

هر دو مجلس روسیه با تمدید پیمان «استارت نو» موافقت کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

هر دو مجلس روسیه امروز تمدید پیمان «استارت نو» میان مسکو و واشنگتن را تصویب کردند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس سفلای روسیه امروز چهارشنبه تمدید ۵ ساله پیمان «استارت نو» میان مسکو و واشنگتن را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در فاصله زمانی کوتاهی، مجلس اعیان روسیه هم این پیمان را مورد تصویب قرار داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصوبه مذکور در هر دو مجلس روسیه یک روز پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی وی روی داده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه ساعاتی پیش با استقبال از تصمیم دولت جدید واشنگتن برای تمدید ۵ ساله پیمان هسته ای استارت نو، گفت: این درست ترین تصمیم ممکن بود که به نفع هر دو طرف نیز هست. اکنون برای مذاکرات دوجانبه عمیقتر پیرامون مسائل مربوط به ثبات راهبردی و تضمین امنیت کشورمان، وقت کافی داریم.

وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد که تمدید استارت نو مبتنی بر شروط روسیه انجام شده و آمریکا هیچ پیش شرطی را مطرح نکرده است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا قصد تمدید پیمان استارت نو که مهلت انقضای آن ماه فوریه امسال است را نداشت. در واقع، ترامپ مدعی بود که باید با پیوستن چین به میز مذاکرات هسته ای، این پیمان شکلی سه جانبه به خود بگیرد.

دولت روسیه از مدت‌ها پیش بر تمدید این پیمان بدون هیچ قید و شرط و تغییر تاکید کرده بود ولی دولت دونالد ترامپ مذاکره در این مورد را تا سال گذشته به تاخیر انداخت و در نهایت نیز چند دور گفتگو بین مسکو و واشنگتن به نتیجه نرسید.

طبق این پیمان که در سال ۲۰۱۰ توسط باراک اوباما و دیمیتری مدودف، روسای جمهور وقت آمریکا و روسیه امضا شد، تعداد سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک دو کشور به هزار و ۵۵۰ مورد محدود می‌شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره