اخبار برگریده
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403 12:56

جمعه, 14 ارديبهشت 1403 ساعت 11:35
  • .

موزه عبرت فرصتی برای تبیین حقایق است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: نمایشگاه موزه عبرت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی و جنایت آن علیه مردم بی گناه است.

به گزارش نسیم امروز، استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه موزه عبرت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی و جنایت آن علیه مردم بی گناه است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: محتوای این موزه باید از طریق رسانه و فضای مجازی برای استفاده حداکثری اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر اقدامات دشمنان برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه، گفت: دشمنان همیشه قصد گمراه کردن جوانان را به شیوه های گوناگون را داشتند که برپایی چنین نمایشگاه هایی برای تبیین و بازگو کردن نظام ستم شاهنشاهی بسیار ارزشمند است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: جوانان باید از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ملت ایران مطلع شوند، اینکه چگونه ثروت جامعه در انحصار درصد کمی از جامعه بود و فاصله طبقاتی در آن دوران بیداد می کرد.

حسین نژاد با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان از موزه عبرت، یادآور شد: مدیران شهرستانی زمینه را برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عبرت فراهم کنند و وقایع گذشته برای آنان بازگو شود.

نمایشگاه موزه عبرت امروز (جمعه) با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از مدیران استانی در مصلای امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) شیروان گشایش یافت.

به گزارش نسیم امروز، نمایشگاه موزه عبرت به منظور تبیین جنایات و وحشی گری‌های عوامل رژیم منحوس پهلوی در محل مصلای حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تا ۲۴ اردیبهشت ماه بر پا خواهد بود.

این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

موزه عبرت ایران در سال ۱۳۱۱ ساخته شده است. ساختمانی در محوطه باغ ملی تهران است که در زمان حکومت پهلوی توقیفگاه، زندان موقت شهربانی، زندان زنان و بعد زندان کمیتهٔ مشترک ضد خرابکاری نام گرفت‌ و توسط ساواک برای بازجویی و شکنجه مخالفین حکومت پهلوی مورد استفاده بود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 ساعت 08:00
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره