اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 04:16

دوشنبه, 02 تیر 1399 ساعت 11:59
  • .

طرح های توسعه باید به سمت مناطق آسیب پذیر ناشی از مواد مخدر سوق یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: طرح های توسعه و پیشرفت باید به سمت شهرستان ها و محله های آسیب پذیر ناشی از مواد مخدر سوق یابد لذا برای این کار باید اطلس این مناطق تهیه شود و اولویت بندی ها به درستی صورت گیرد.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، دکتر محمد علی شجاعی در سومین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت:برنامه ریزی دقیق و منسجم باید گام های اساسی راه مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی افزود: هماهنگی بین تمام دستگاه های اجرایی استان برای رسیدن به نتیجه واحد، هدف اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر باشد. وی خاطرنشان کرد :سند جامع پیشگیری از مواد مخدر مسیر حرکت ما را در این راه نشان می دهد زیرا شرح وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی مشخص شده است.

دکتر شجاعی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف این سند عدم اشاره به مباحث آموزش مهارت های فنی است اما از سوی دیگر یکی از نقاط قوت آن داشتن مراکز آموزش عالی است که بازهم نتیجه و خروجی آن حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: باید وارد حوزه آموزش و پرورش شد تا بدانیم چند درصد دانش آموزان به معضل مواد مخدر گرفتار شده اند که برای دستیابی به این موارد فوق همسو کردن مبارزه با مواد مخدر بین تمام دستگاه های اجزایی الزامیست.

دکتر شجاعی اظهار داشت: اعتیاد به هیچ عنوان پدیده جدیدی نیست که بخواهیم بر روی مسائل شیوع ، شناسایی و ادامه آن مشکل داشته باشیم فقط نیازمند تفکر ، تسلط و اجرای برنامه ها و طرح ها هستیم و نباید همچون گذشته عمل کرد. شجاعی در ادامه سخنان خود خواستار مشارکت دادن بیشتر سازمان های مردم نهاد در این شورا شد و گفت: تقویت و توسعه دخالت سمن ها در موضوع مواد مخدر انجام شود. معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این شورا گفت: ۲۰۶ سازمان مردم نهاد در سطح استان فعال است که از این تعداد ۵۸ سازمان زیر نظر وزارت کشور، ۵۸ سازمان زیر نظر ورزش و جوانان و ۹۰ سازمان زیر نظر سازمان بهزیستی فعال هستند.

دکتر ولی الله حیاتی افزود:۶۵ سازمان مردم نهاد به طور ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند که ازین تعداد ۵۰ سازمان در زمینه پیشگیری و ۱۵ سازمان در بحث درمان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات سازمان های مردم نهاد در سطح ملی و محلی اقداماتی انجام شده که یکی از این موارد صدور پروانه به صورت هفتگی از سوی کمیسیون نظارت خواهد بود مشروط بر اینکه استعلام ها از سوی ورزش و جوانان و بهزیستی به دست ما برسد.

حیاتی تصریح کرد: از فضای مجازی استفاده حداکثری برای آگاه سازی مردم در بحث مواد مخدر هم انجام شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره