اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 18:22

پنج شنبه, 17 فروردين 1402 ساعت 08:56

حوادث ناشی از کار در کارگاههای ساختمانی / پلمپ 25 کارگاه متخلف

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال ۲۵ کارگاه ساختمانی در این استان به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی پلمب شد.

به گزارش نسیم امروز، قربان نباتیان اظهار کرد: سال گذشته یکهزار و ۱۳۴ مورد بازدید از کارگاه های ساختمانی استان انجام و منجر به پلمب ۲۵ کارگاه شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش بسیار زیادی از حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می‌افتد و این تعداد از کارگاه های پلمب شده نیز به علت بی توجهی به رفع نواقص تعطیل شدند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: بیشترین حادثه ها در کارگاه های ساختمانی مربوط به سقوط از ارتفاع است که به علت رعایت نشدن موارد ایمنی در این کارگاه ها رخ می دهد.

وی تصریح کرد: قربانیان حادثه های سقوط از ارتفاع، کارگران ساختمانی شامل آرماتور بندها، نما کاران و داربست بندان هستند که در ارتفاع فعالیت دارند و در این باره برای جلوگیری از وقوع این حوادث نیاز است تا شهرداری ها و مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجریان ذیصلاح نسبت به تشدید بازرسی ها اقدام کنند.

نباتیان گفت: برق گرفتگی، سقوط اشیا و یا برخورد با اشیا و درگیری با ماشین آلات از دیگر عوامل وقوع حادثه ناشی از کار در کارگاه های استان گزارش شده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال انجام ۶ هزار و ۸۸۷ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار منجر به شناسایی ۴۴ کارگاه بدون ایمنی در استان شد.

بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در این استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره