اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 05:57

چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1400 ساعت 09:09

دستگیری ۲ نفر به اتهام شکار بزغاله وحشی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرحفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: ۲ نفر از کارگران معدن بوکسیت کارخانه آلومینای ایران واقع در این شهرستان به اتهام شکار غیرمجاز بزغاله وحشی دستگیر شدند.

احمد صفرزاده اظهار داشت: اکیپ یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، جاجرم از داخل خودرو و کوله پشتی این کارگران معدن که در نزدیکی پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو قرار دارد، لاشه یک راس بزغاله وحشی را کشف شد.

وی اضافه کرد : با همکاری حراست این واحد صنعتی کارگران متخلف و شکارچی غیر مجاز بزغاله وحشی دستگیر و پرونده آنها برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت این گونه وحشی در چند سال گذشته در کوه های بهار و اوزوم در این منطقه چند برابر افزایش یافت و هم اکنون این گونه جانوری به عنوان گونه های تحت حمایت محیطزیست قرار دارد که شکار آن ممنوع است.

وی اظهارداشت : براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیطزیست شکار هر راس بزغاله وحشی حدود ۲۵۰ میلیون ریال است که در صورت اثبات جرم این دو متهم، باید این جریمه به خزانه دولت واریز شود.

شهرستان جاجرم در جنوب استان خراسان شمالی، پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو را در خود جای داده که یکی از زیستگاه های اصلی یوزپلنگ آسیایی است که علاوه بر یوپلنگ گونه های دیگر وحوش مانند آهو، پلنگ، گرگ، کفتار، بزمجه و هوبره در این پناهگاه رد یابی شدند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره