اخبار برگریده
شنبه, 29 ارديبهشت 1403 10:16

سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 ساعت 09:44
  • .

خراسان شمالی آماده صادرات به ۳۸ کشور جهان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حضور قوی و موثر این استان در نمایشگاه اکسپو ، از آمادگی این استان برای صادرات به ۳۸ کشور جهان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: افزایش مراودات با سایر کشورها و افزایش ظرفیت صادراتی استان از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه محسوب می شود.

وی افزود: با هیات های مختلفی از چین، پاکستان و ترکیه نشست هایی برگزار و مذاکراتی انجام شد تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

حسین نژاد ضمن دیدار با نمایندگان و تولیدکنندگان استان که با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند، اظهار امیدواری کرد که با حمایت های دولت و پیگیری نمایندگان استان در آینده شاهد رفع موانع و تسهیل روند تولید و افزایش صادرات باشیم.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: خراسان شمالی در حال حاضر به ۳۸ کشور دنیا صادرات دارد و این نمایشگاه ضمن نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری استان بستر ارتقای جایگاه استان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری بر جهش تولید و مشارکت مردم تاکید شده امیدواریم با جمع آوری سرمایه خرد و مشارکت مردم در طرح ها، سالی پربار برای استان رقم خورد.

حسین نژاد اظهارکرد: در نشست با هیات های تجاری کشورها نیز تاکید ما بر بسترسازی برای ارتباط و مراودات بیشتر خراسان شمالی با سایر کشورها بوده است تا شاهد ارتقای شاخص های توسعه ای استان باشیم.

معرفی توانمندی های خراسان شمالی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این خصوص با بیان اینکه این استان دارای توانمندی های بالایی در ابعاد مختلف است، گفت: خراسان شمالی در بخش کشاورزی و دامپروری دارای بیش از ۲ میلیون دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین است که ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم کرده است.

مازیار زند ادامه داد: معادن غنی سرب و روی، بوکسیت، سنگ های تزئینی، فرش دورو، جاذبه های گردشگری و تاریخی، وجود صنایع مختلف بخشی از توانمندی های استان است که نیاز به معرفی به بهترین نحو دارند.

وی برگزاری این نمایشگاه ها و نشست ها و استفاده از نظرات و تجربیات تجار و نخبگانی که در امر تولید و صادرات دخیل هستند را در رسیدن به هدفگذاری های توسعه ای موثر دانست و گفت: خراسان‌شمالی با تمرکز بر زنجیره ارزش در صنایع بالا و پایین دستی و با معرفی محصولات گوناگون در بخش های معدن، کشاورزی، قطعات فولادی، پتروشیمی و گردشگری در این رویداد تجاری حضور یافته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: ۱۳ زنجیره راهبردی در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۲ زنجیره تولید گوشت قرمز و فرش دستباف در سطح ملی مصوب و در این نمایشگاه به سرمایه گذاران معرفی می شود.

نمایشگاه دوره ششم ایران اکسپو از هشتم اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت و تا ۱۲ اردیبهشت جاری میزبان بازرگانان داخلی و خارجی است.

اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی مناسب برای استان‌هایی مانند خراسان شمالی است که ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند اما به دلایل مختلف این ظرفیت‌ها معرفی نشده است یا ناشناخته مانده است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی رتبه دهم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره