اخبار برگریده
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403 16:01

سه شنبه, 21 بهمن 1399 ساعت 08:28
  • .

افتتاح ۷۱طرح درحوزه صنعت برق استان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گفت: همزمان با دهه فجر ۷۱ طرح در حوزه صنعت برق استان با ۵۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

به گزارش نسیم امروز، علیرضاصبوری درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع طرح ها ۲۵ پروژه در مناطق شهری و ۴۶ پروژه در نقاط روستایی اجرا شده که هزینه اجرای طرح های شهری ۲۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و طرح های روستایی نیز ۳۲۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.

وی اجرای طرح برق امید را از یک سو برای مشترکان و از سوی دیگر برای صنعت برق سودمند دانست و افزود: اجرای این طرح علاوه بر بهره مندی مشترکان کم مصرف خانگی از تخفیف بهای قبض مصرفی، برای شرکت برق نیز منفعت دارد زیرا با کاهش مصرف برق، دیگر از سرمایه گذاری، ظرفیت سازی در شبکه های بالادستی، نیروگاهی، انتقال فوق توزیع و توزیع بی نیاز می شود.

صبوری اجرای طرح برق امید را از یک سو برای مشترکان و از سوی دیگر برای صنعت برق سودمند دانست و افزود: اجرای این طرح علاوه بر بهره مندی مشترکان کم مصرف خانگی از تخفیف بهای قبض مصرفی، برای شرکت برق نیز منفعت دارد زیرا با کاهش مصرف برق، دیگر از سرمایه گذاری، ظرفیت سازی در شبکه های بالادستی، نیروگاهی، انتقال فوق توزیع و توزیع بی نیاز می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: از مجموع طرح ها ۲۵ پروژه در مناطق شهری و ۴۶ پروژه در نقاط روستایی اجرا شده که هزینه اجرای طرح های شهری ۲۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و طرح های روستایی نیز ۳۲۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.

این مقام‌مسئول گفت: با افتتاح سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، به عنوان آخرین مرحله توسعه این طرح، تولید برق این مجموعه به هزار و ۴۳۴ مگاوات رسیده است که راندمان این نیروگاه را از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد ارتقا داده است.

صبوری با بیان اینکه ۹۵۴ روستا، کلاته و آبادی استان برق دارد، گفت: ۷۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد و این شرکت به روستاهای با جمعیت پنج خانوار و حتی محله های عشایری نیز برق رسانی کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: بهای برق مصرفی ۱۰۱ هزار و ۹۸۹ مشترک خانگی استان، با جمعیت ۴۰۸ هزار نفر، با اجرای طرح برق امید ۱۰۰ درصد رایگان شد

این مقام مسئول گفت: میزان مصرف مشترکان خانگی خوش مصرف نیز در ماه های غیرگرم بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های گرم از ۸۱ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است.

وی با بیان اینکه این شرکت ۳۱۰ میلیارد ریال از مشترکان مطالبه دارد، گفت: عمده مطالبات مربوط به صنایع، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی استان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره