اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 17:03

سه شنبه, 29 آذر 1401 ساعت 09:10
  • .

تحقق ۱۵۴ میلیون دلاری صادرات استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری صادرات از این استان به ۱۵۴ میلیون دلار رسید.

به گزارش نسیم امروز، محمد بدری در گفتگوی زنده با برنامه صبح اترک به تشریح عملکرد حوزه واردات و صادرات استان پرداخت و گفت : هدف گذاری صادرات برای استان خراسان شمالی که توسط سازمان توسعه تجارت کشور اعلام شده ۶۰ میلیون دلار بود که این رقم در 8 ماهه نخست سال جاری به 154 میلیون دلار رسید.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین رویداد این حوزه اعزام هیات بلند پایه سیاسی و تجاری با حضور استاندار و تجار استان به کشور ترکمنستان بود، افزود :اعزام هیات تجاری به کشور ترکمنستان در راستای گسترش مبادلات تجاری انجام شده که قرار است به زودی میزبان استاندار آخال ترکمنستان نیز باشیم .

بدری تصریح کرد: از یکسال گذشته تاکنون خراسان شمالی میزبان سفرا ، تجار و رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف از جمله پاکستان ،عراق بنگلادش، عراق، ترکیه، افغانستان و ...بوده است.

وی به برنامه ریزی جهت دعوت از رایزن های کشورهای عضو شانگهای نیز اشاره کرد و افزود:کشور ایران امسال عضو اصلی کشورهای شانگهای شد تا بدین طریق شاهد سهولت تجارت با این کشورهای عضو باشیم .

بدری با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه بین المللی در استان از ابتدای سال تا کنون افزود: برگزاری نمایشگاه‌های دیگر در استان ، اعزام و پذیرش هیات های تجاری،پیگیری ایجاد بازارچه مرزی با کشور ترکمنستان و... تاپایان سال در دستور کار کارگروه توسعه صادرات استان قرار دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره