اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 22:31

دوشنبه, 28 اسفند 1402 ساعت 10:44
  • .

پرداخت 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: امسال یکهزار و ۱۳۳ طرح اقتصادی برای دریافت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های استان معرفی شد.

به گزارش نسیم امروز، مرتضی بهزادفر در بیست و پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: فضای کسب و کار در سالجاری با توجه به تاکیدات استاندار و شعار محوری مقام معظم رهبری برای شاخص های مختلف به خوبی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: حفظ جایگاه استان در رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری، کاهش نرخ تورم سالانه، بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری بخشی از اقدامات شاخص امسال بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی ادامه داد: توجه این کارگروه به زنجیره های فعالیت های اقتصادی از نقاط بارز است که امسال مورد توجه ویژه قرار گرفت به ویژه زنجیره اقتصادی فرش که تقویت شد.

وی بیان کرد: ۹ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تبصره ۱۸ در سالجاری به استان تخصیص یافت که ۷۲ درصد آن واریز شد.

براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

ارائه تسهیلات، زمینه ساز تحقق اشتغال در استان است

استاندار خراسان شمالی در ادامه این جلسه گفت: زمینه تحقق اشتغال در استان پرداخت تسهیلات است لذا بانک ها پرونده ها را با جدیت پیگیری کنند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: تلاش و اهتمام تمام بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات قابل قدردانی است.

وی اظهار داشت: پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات تکلیفی همچون فرزند آوری و ازدواج هم برای سال جدید با جدیت دنبال شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: نسبت منابع به مصارف نباید ملاک عمل بانک ها قرار گیرد و روسای بانک ها توجیه و پیگیر باشند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره