اخبار برگریده
یکشنبه, 03 تیر 1403 07:48

چهارشنبه, 09 خرداد 1403 ساعت 07:09
  • .

لغو روادید برای اربعین امسال هم پابرجا است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر کشور با بیان اینکه صدور گذرنامه اربعین همچون روال گذشته خواهد بود، تاکید کرد: لغو روادید نیز امسال برای مراسم اربعین حسینی(ع) اعمال خواهد شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، احمد وحیدی سه‌شنبه شب هشتم خرداد ماه در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود افزود: در این جلسه درباره موضوعات مختلف امنیتی و همکاری‌های لازم بین دو کشور گفت‌وگو شد. دو طرف در این نشست خواستار ارتقاء سطح روابط بین هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: در بحث اربعین گفت‌ وگوهایی صورت گرفت، تجربه خوبی را در اربعین سال گذشته داشتیم که در این نشست خواهان استمرار و بهتر شدن آن بودیم. یکی از توافقنامه‌ها برای اربعین، ورود خودروهای حمل و نقل ایرانی به کشور عراق بود اما درباره خودروهای شخصی به دلیل ترافیک موجود در عراق این موضوع امکان‌پذیر نبود.

وحیدی با اشاره به شعار امسال برای مراسم اربعین تصریح کرد: با هماهنگی عراق و با توجه به مسئله فلسطین، هماهنگی های لازم صورت گرفته که شعار امسال را شعار «کربلا طریق الاقصی» نام گذاری شود و امروز(سه شنبه) این شعار با حضور وزیر کشور عراق رونمایی شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره لغو روادید با بیان اینکه صدور گذرنامه اربعین همچون روال گذشته خواهد بود، تاکید کرد: لغو روادید نیز امسال برای مراسم اربعین حسینی (ع) اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت ورود اتباع به ایران و خارج شدن از مرز ایران برای شرکت در اربعین گفت: اتباعی که اکنون در ایران حضور دارند با توافقاتی که با طرف عراقی صورت گرفته شد، همانند گذشته خواهد بود، ولی برای اتباع پاکستانی و افغانستانی محدودیت های وجود دارد که طبق طرف عراقی این محدودیت ها به کشورها ابلاغ می‌شود.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز در این نشست خبری با اشاره به محورهای این نشست تصریح کرد: درباره موضوعات مختلفی از جمله کنترل مرزهای بین‌المللی و جرایم سازمان‌یافته گفت‌وگو شد. همچنین تفاهماتی از گذشته بین دو طرف موجود است. مرزهای زمینی و هوایی نیز مانند گذشته برای تردد زوار باز خواهد بود. موضوعاتی که در جلسات گذشته مورد توافق بود، ه بار دیگر مورد گفت‌ وگو قرار گرفت.

وی همچنین درباره برپایی مواکب برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: دولت در حال تلاش برای تامین اسکان مناسب برای زوار است. عتبه حسینیه(ع) هم یک مجتمع بزرگ را برای پذیرایی زوار تهیه کرده است. همه امکانات دولت عراق برای خدمت به زوار بسیج خواهند شد. با توجه به گرمای هوا، پیش‌بینی ما این است که زوار بیشتر مسیر را در شب طی کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره