اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 09:58

دوشنبه, 12 مهر 1400 ساعت 14:01
  • .

بازسازی ۱۴۳ واحد مسکونی تا یک ماه آینده به پایان برسد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۴۳ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده متعلق به خانواده هایی است که مامن دیگری برای اسکان ندارند و بازسازی این واحدها باید تا ماه آینده به اتمام برسد.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، گفت: حل مشکلات مناطق زلزله زده در دو بخش استانی و ملی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک های عامل ایرادات عنوان شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان در خصوص پرداخت تسهیلات را برطرف کنند، افزود: بانک ها خود مختار عمل نکنند و به شعبه های خود در شهرستان ها اعلام کنند باید در خصوص پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان فرآیندی یکسان طی شود.

وی گفت: بنیاد مسکن استان لیست افرادی که برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه نکرده اند را احصاء و تا 48 ساعت آینده تمهیدات لازم برای مراجعه و تکمیل پرونده ها را فراهم کند.

شجاعی افزود: از شنبه هفته آینده در مناطق زلزله زده سه شهرستان مانه و سملقان، گرمه و جاجرم بانک های عامل به مدت 48 ساعت مستقر شوند تا پرونده های باقیمانده تعیین تکلیف شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: برای رفع دغدغه افرادی که مشکل زمین دارند با هماهنگی بنیاد مسکن، فرمانداری و سازمان امور اراضی در کمیسیون مربوطه تعداد زمین هایی که باید با الحاق آن بدون سند و یا با تغییر کاربری آن موافقت شود، شناسایی و جمع بندی و اراضی واگذار شود.

وی با تاکید بر بازسازی 143 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده تا قبل از شروع فصل سرما، افزود: از این تعداد 91 مورد تحت پوشش کمیته امداد هستند و بنابراین کارها باید تسریع یابد.

شجاعی در بخش دیگر سخنان یکی از موضوعات مورد تاکید استان را بازسازی دامداری ها در مناطق زلزله زده دانست و گفت: بازسازی قنوات مناطق زلزله زده استان نیز باید تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

وی افزود: یک چهارم جمعیت خراسان شمالی مددجو هستند و این نشان دهنده محرومیت استان است بنابراین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث ساخت و ساز و نوسازی منازل روستایی باید نگاه ویژه و جدی به این استان داشته باشد.

شجاعی با تاکید بر افزایش سقف تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده استان، گفت: ۵۰ خانوار در استان حتی توان پرداخت یک ریال را برای بازسازی ندارند و با وجود اعمال تخفیفات فروان از سوی استان اما کسری بودجه وجود دارد و برای حل این مشکل خواستار حمایت ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستیم.

گفتنی است: آغاز به کار بازسازی مساجد در مناطق زلزله زده از شنبه هفته آینده، اولویت مناطق زلزله زده در پرداخت اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت ها، بهسازی محوطه مدرسه روستای هاور، اعطای قیر رایگاه برای بازسازی راه های روستایی، واگذاری زمین به افراد با قیمت محلی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به ویژه جوانان به شهرها، حل اختلاف بین شرکت برق و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای جابجایی تیرهای برق در روستاهای زلزله زده از دیگر تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره