اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 09:46

یکشنبه, 12 بهمن 1399 ساعت 08:52
  • .

885 پروژه با اعتباری افزون بر 5 هزار میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در نشست با خبرنگاران استان گفت: در دهه فجر امسال 885 طرح و پروژه عمرانی شهری و روستایی با اعتبار پنج هزار و نهصد میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش نسیم امروز، غلامرضا هوائی در این نشست گفت: فردا در اولین روز از آغاز دهه مبارک فجر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به ظرفیت هزار و ۴٣۴ مگاوات به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود از بزرگترین پروژه های کشور است و ۵ برابر برق مصرفی استان برق تولید می کند.

هوائی از هزینه حدود ١٢۵ میلیون یورو اعتبار در نیروگاه شیروان خبر داد و افزود: ١۶٢ پروژه در شهرستان بجنورد، ١١۵ پروژه در شیروان، ١۴٢ پروژه در اسفراین، ۶٢ پروژه در جاجرم، ٨٣ پروژه در فاروج، ۵٣ پروژه در گرمه، ١٢۴ پروژه در مانه و سملقان و ١٣۵ پروژه در راز و جرگلان افتتاح می شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۶٠ طرح عمران شهری در دهه شروع می شود و افتتاح رسمی آن اسفند ماه به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

هوائی همچنین از بهره برداری مرکز درمان بیماری های خاص با مساحت چهار هزار و ٢٠٠ متر مربع با ۶٠ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر خبرداد.

معاون عمرانی استاندار از برگزاری جشن گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ٢٠ خانوار شامل بند "ق" قانون بودجه در دهه فجر خبر داد و افزود: ٣ روستای بالای بیست خانوار در استان وجود دارد که به دلیل پراکندگی خانوارها شامل بند "ق" نمی شوند و باید بعد از تایید طرح هادی گازرسانی به این روستاها تعیین تکلیف شود.

وی خاطر نشان کرد: بی صبرانه و مصرانه منتطر تا اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها گزارشی از وضعیت ساخت و ساز منطقه خود را اعلام کنند اما تا کنون گزارشی ارسال نشده است.

هوائی با تاکید بر اینکه هیچ طرح عمرانی غیرکارشناسی را انجام نمی دهم، افزود: یکی از مشکلات حوزه شهری استان خراسان شمالی بی قوارگی ورودی و خروجی شهرهاست بنابراین تعبیه میدان مزیّن به نام سردار دلها در ابتدای شهرها برنامه ریزی شده است.

وی دید باز را برای توسعه استان ضرورت دانست و افزود: شهر آشخانه پیشانی ورودی به استان از سمت غرب است که باید از ظرفیت عبور و مرور ٢٠ میلیون زائر از راه های ارتباطی این شهر بهره مند شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مردم برای بنده مهم هستند نه ناراحتی مدیرکل کم کار یک دستگاه اجرایی از بنده به دلیل توبیخش بخاطر کم کاری، تاکید کرد: در برخورد با مدیران کم کار مصر هستم.

غلامرضا هوائی خبر داد: با قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی ٣١ تیر ماه سال ١۴٠٠ عملیات چهار خطه کردن محور بجنورد به جنگل گلستان تمام می شود و همچنین تا پایان سالجاری ٣۵ کیلومتر از این محور روکش آسفالت می شود.

هوائی در این نشست همچنین از آغاز رسمی عملیات اجرایی محور بجنورد_میامی و سنخواست در نیمه دوم اسفند ماه سالجاری خبر داد.

وی گفت: با هدف حل مشکل مسکن استان ایجاد ٢٠ هزار واحد مسکونی تا دو سال آینده در دستور کار است که عملیات اجرایی٣ هزار واحد از ١٠ هزار واحد مسکونی بخش روستایی آغاز شده است و طرح اقدام ملی بخشی از ١٠ هزار واحد مسکونی بخش شهری است.

هوائی در بخش دیگر سخنان خود حاشیه را دشمن سرمایه گذار دانست و افزود: طرح توسعه عمارت مفخم مطالبه مردم استان است و هیچ مخالفتی در مدیریت استان برای اجرای این طرح وجود ندارد.

هوائی همچنین از انجام کارهای مربوط به احداث بیمارستان راز و جرگلان، آغاز عملیات اجرایی پایانه مسافربری مرکز استان و افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در دهه فجر اشاره داشت و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی از فرصت مدیریتی خود برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان بهره مند شوند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 12 بهمن 1399 ساعت 08:52
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره