اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 13:20

سه شنبه, 03 بهمن 1402 ساعت 08:55

14 هزارفقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سهم تسهیلات استان از مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری به ۱۴ هزار فقره تسهیلات افزایش یافته است.

به گزارش نسیم امروز، علی روحانی اظهار کرد: پیش از این سهم استان از مقاوم سازی مسکن روستایی، پرداخت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بود اما امسال این رقم به ۱۴ هزار فقره تسهیلات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در روستاهای استان حدود پنج هزار پروژه مسکن ناتمام است اظهار کرد: پنج هزار فقره از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی استان در سال جاری به عنوان تسهیلات متمم برای کمک به تکمیل واحدهای ناتمام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: پیش بینی می شود با پرداخت این تسهیلات، شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی استان با ۱۰ درصد افزایش به ۷۰ درصد ارتقا یابد و بر این اساس بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق مقاوم و مستحکم خواهد بود.

وی افزود: این تسهیلات با عاملیت ۹ بانک پرداخت می شود و تاکنون این منابع جز بانک مسکن و بانک سپه، به تمامی بانک ها ابلاغ شده است و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه جاری ۱۲ هزار فقره تسهیلات به بانک ها معرفی شود.

روحانی با بیان اینکه پرداخت این میزان تسهیلات، روستاها را به کارگاه عمرانی تبدیل خواهد کرد گفت: صنعت ساخت و ساز با صدها شغل و حرفه ارتباط دارد و بر این اساس، رونق ساخت و ساز در روستاها سبب رونق اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه خواهد شد.

تزریق حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی

وی تصریح کرد: پرداخت ۱۴ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی معادل تزریق حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به ساخت و ساز است البته امکان افزایش میزان تسهیلات به متقاضیان در استان وجود دارد و به هر میزان متقاضی برای دریافت وام مسکن در استان وجود داشته باشد می توان سهمیه جذب کرد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: پارسال ۵۵۰ فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی که در سایر استان ها جذب نشده بود به روستاییان این استان اختصاص یافت و خراسان شمالی از معدود استان ها در زمینه جذب ۱۰۰ درصدی این منابع بود.

وی گفت: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این منابع با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار قرار می گیرد.

روحانی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات با افزایش حجم کارها در ادارات شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک ها و بخشداری ها همراه خواهد بود گفت: انتظار می رود بخشداری ها در صدور مجوزهای لازم همراهی و همکاری داشته باشند.

خراسان شمالی دارای ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار با بیش از ۱۰۰ هزار خانوار است که ۶۳ هزار واحد روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

خراسان شمالی کانون بحران های زلزله و سیل در شمالشرق کشور محسوب می شود و موقعیت اقلیمی استان از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ واقع شده است که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره