اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 15:39

چهارشنبه, 20 دی 1402 ساعت 12:11

۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی در سالجاری به متقاضیان در استان ها پرداخت شد.

به گزارش نسیم امروز، محمود کریمی بیرانوند در جمع خبرنگاران بجنورد اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در کشور مصوب شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی یکی از دستاورهای درخشان دولت سیزدهم است به طوری که اعتبار این بخش در برخی استان ها نسبت به سال ۹۹، ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یافته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امسال ۱۴۰ هزار نفر شغل در بخش مشاغل خانگی ایجاد شده است و اعتبارات هم به نسبت سال قبل ۷۳ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به ایجاد تعاونی های مشاغل خانگی اظهار کرد: این تعاونی ها برای کمک به تکمیل زنجیره تولید از تامین مواد اولیه تا فروش ایجاد شده و اکنون در ۲۳ استان شکل گرفته است.

کریمی بیرانوند با اشاره به همت دولت برای برطرف شدن مشکل بیکاری افزود: دولت تلاش دارد تا اشتغال در کشور رونق گیرد و در این زمینه با اقدامات انجام شده، نرخ بیکاری به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی هم افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور به ۴۱.۵ درصد رسیده است و این امر نشان از روند رو به بهبود وضعیت اشتغال دارد البته هنوز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انجام بررسی ها و صحت سنجی برای ایجاد اشتغال گفت: صحت اشتغال ایجاد شده در این استان ۸۳ درصد است که از میانگین کشور چهار درصد بالاتر است.

وی درباره توجه دولت به رونق اشتغال در استان های کمتر برخوردار گفت: خراسان شمالی از استان های مرزی است و در قانون اعتبارات برای این استان ها در نظر گرفته شد.

کریمی بیرانوند با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای رییس جمهور توجه به استان های در حال توسعه است، گفت: طرحی در دست پیگیری است که در آن برای استان های کمتر برخوردار حق بیمه سهم کارفرما افزایش می یابد و در این زمینه اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سال آینده دیده شده است.

دیدار با استاندار خراسان شمالی و حضور در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان از برنامه های سفر یکروزه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان شمالی بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره