اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 13:21

پنج شنبه, 07 دی 1402 ساعت 09:45

طرح نهضت مسکن خراسان‌شمالی ۲ هزار هکتار زمین نیاز دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ساخت مسکن دولتی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در این استان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین نیاز دارد.

به گزارش نسیم امروز، سید علی میرکریمی در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: ۷۹ هزار نفر با ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن شدند که ۳۴ هزار خانوار مشمول شدند.

وی افزود: پنج هزار نفر نیز مشمول حمایت های دولت در قالب اجرای طرح جوانی جمعیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: اکنون ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است و این طرح حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرکریمی با اشاره به اجرای مسکن مهر در خراسان شمالی گفت: ساخت ۲۴ هزار واحد مسکن در قالب مسکن مهر در این استان در دستور کار بود که شمار زیادی تحویل شده و چهار هزار و ۴۰۰ واحد برای تکمیل نیاز به حمایت دارد.

وی با انتقاد از کم کاری بانک ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: کم کاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، یکی از مهمترین مشکلات اجرای این طرح است به گونه ای که جز بانک مسکن، سایر بانک ها عملکرد مناسبی ندارند.

به گزارش ایرنا، طرح "نهضت ملی مسکن" یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره