اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 05:17

یکشنبه, 08 مرداد 1402 ساعت 16:19

تخصیص بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به استان تخصیص یافت و با این مبلغ بسیاری از طرح های نیمه تمام این سازمان تکمیل می شود.

به گزارش نسیم امروز، مهدی رحمدل در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار کرد: تامین هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، تکمیل و تجهیز پروژه های عمرانی این اداره کل در سفر سال گذشته دولت به استان مصوب شد که باید در سه سال تخصیص یابد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تجهیز مراکز و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی در دست اجرا است.

وی درباره اجرای طرح های عمرانی گفت: اکنون پروژه عمرانی مراکز فنی و حرفه ای شهرهای راز، آشخانه، گلستان شهر بجنورد، گرمه و اسفراین در دست اجرا است که به طور میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: مرکز آموزشی راز و گرمه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: خراسان شمالی اولین استانی است که در سفر هیات دولت برای تمامی آموزشگاه های آزاد اعتبار تسهیلاتی مصوب کرد، بر این اساس هر آموزشگاه آزاد استان ۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کند و در مجموع ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به ۳۲۴ آموزشگاه پرداخت می شود.

رحمدل با اشاره به اینکه تاکنون بانک های عامل همکاری مناسبی در زمینه پرداخت تسهیلات نداشته اند گفت: تاکنون تنها ۱۰ آموزشگاه از این تسهیلات بهره مند شدند که انتظار می رود حمایت بانک ها در این باره بیشتر شود.

رحمدل در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه به مهارت آموزی و ارتقای مهارت آموزی دارد گفت: بر این اساس شمار آموزشگاه‌ های آزار در استان افزایش یافته و خدمات در مراکز دولتی توسعه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شمار آموزشگاه‌های آزاد مهارت ورزی استان در دولت سیزدهم با افزایش افزون بر ۲.۵ برابری از ۱۶۶ به ۴۲۹ آموزشگاه رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: همچنین شمار مراکز جوار کارگاهی استان در ۲ سال اخیر از ۱۶ مرکز به ۵۸ مرکز افزایش یافته است.

رحمدل درباره فعالیت مراکز جوار کارگاهی اظهار کرد: در این مراکز اجرای دوره‌های آموزشی جدید برای ارتقای مهارت کارگران شاغل متناسب با رشد صنعت و تکنولوژی مربوطه برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با بیان اینکه شمار مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) استان از یک مرکز در ۲ سال گذشته به هشت مرکز در وضعیت کنونی رسیده است گفت: رویکرد این مراکز توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.

۶ تا ۱۳ مردادماه امسال به نام هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره