اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 17:10

شنبه, 15 آبان 1400 ساعت 08:25

نیازسنجی و آموزش مهارت لازمه اجرای طرح اشتغال آسیب دیدگان اعتیاد است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: نیازسنجی و آموزش مهارت لازمه اجرای طرح عملیاتی حرفه آموزی و اشتغال آسیب دیدگان اعتیاد در استان است.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: نبود شغل و درآمد حلقه مفقوده برای عدم بازگشت معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد است و بنابراین شرط ترخیص آنان از مراکز ترک اعتیاد باید اتصال آنان به محیط کسب و کار باشد.

وی افزود : در اجرای طرح عملیاتی حرفه آموزی و اشتغال آسیب دیدگان با جامعه ای روبرو که باید به طور کامل حمایت شوند تا شاهد همراهی آنان در اجرای طرح باشیم.

شجاعی گفت: در اجرای این طرح اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید پس از نشست با واحدهای تولیدی و صنعتی حوزه کاری خود نیازهای مهارتی و نیروی انسانی لازم را جمع بندی و به سازمان فنی و حرفه ای جهت آموزش به آسیب دیدگان اعتیاد ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت بخش های مختلف به ویژه بخش خصوصی در اجرای طرح اشتغال آسیب دیدگان اعتیاد، افزود: در اجرای این طرح از ظرفیت استارتاپ ها برای ایجاد ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده و بازار فروش بهره مند شویم.

وی افزود: بسته حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی که در اجرای طرح ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان اعتیاد همکاری دارند، تعریف شود.

شجاعی اظهار کرد: هر طرح و سندی ملاک گزارش و عملکرد دستگاه های اجرایی و دریافت اعتبارات است بنابراین طرح باید جامع و کامل باشد.

ارائه لیست میزان تسهیلات و کارمزد مربوطه از سوی بانک های عامل استان، پیش بینی و تامین بودجه حوزه اجتماعی توسط شهرداری های به ویژه شهرهای بزرگ استان، توجه به جامعه بانوان به ویژه زنان روستایی استان و توجه به حمایت خانواده های آسیب دیدگان اعتیاد با هدف همراهی آنان در اجرای طرح اشتغال آسیب دیدگان اعتیاد از دیگر تاکیدات استاندار خراسان شمالی در این نشست بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره