اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 23:23

شنبه, 25 فروردين 1403 ساعت 13:07
  • .

پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریالی تسهیلات به فعالان صنایع دستی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

۳۰۰ میلیارد ریال به فعالان صنایع دستی خراسان شمالی تزریق شد تا هنرمندان این صنعت به جایگاه واقعی خود دست یابند.

به گزارش نسیم امروز، خراسان شمالی دیار قومیت های ترک و کرد، تات و بلوچ و ترکمن است که به واسطه این خرده فرهنگ ها خالق آثار زیبای صنایع دستی است.

آثار زیبایی که محدود به فرش نیست بلکه هنر چرم دوزی، صنایع چوبی و نساجی سنتی این مردمان خوش ذوق و سلیقه چشم جهانیان را به خود دوخته است.

جدای از همه این توانمندی ها، فعالان صنایع دستی استان برای رونق بخشی به کسب و کار خود نیازمند تسهیلات ویژه ای هستند که این امر از نگاه دولت دور نمانده و براساس اعلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی تنها در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تسهیلات به فعالان این بخش پرداخت شده است.

تحرک صنایع دستی خراسان‌شمالی با پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی روز شنبه در این خصوص گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در سال گذشته به فعالان صنایع دستی استان پرداخت شد.

علی مستوفیان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان تسهیلات ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مشاغل خانگی و ۸۰ میلیارد ریال نیز از محل تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

وی افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات صنایع دستی می توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا مراحل دریافت وام خود را پیگیری کنند و به زودی تسهیلات جدید برای کمک به توسعه فعالیت تولیدکنندگان صنایع دستی استان ابلاغ می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی یادآور شد: پرداخت ۳۹۸ میلیارد ریال نیز تسهیلات دیگر نیز از محل تبصره ۱۸ به بانک های استان معرفی شده است.

تسهیلات جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه با هدف حمایت از اشتغال به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است که متقاضیان در ۲ حالت فردی یا کارفرمایی در بخش‌های تعاونی و خصوصی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تحرک صنایع دستی خراسان‌شمالی با پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات

دریافت مهر اصالت ملی ۲۸ اثر

مستوفیان گفت: ۲۸ اثر صنایع‌دستی هنرمندان خراسان شمالی سال گذشته موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شد.

وی خاطرنشان کرد: آثاری که مُهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند در داوری بین‌المللی مهر اصالت یونسکو حضور خواهند داشت.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به ‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌ جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره