اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 16:47

پنج شنبه, 24 مهر 1399 ساعت 09:16
  • .

چهار عضو شورای چناران‌شهر بجنورد سلب عضویت شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: چهار نفر از اعضای شورای اسلامی چناران‌شهر از توابع شهرستان بجنورد، به علت تخلف و کوتاهی در انجام مسوولیت، با رای هیات حل اختلاف استان سلب عضویت شدند.

به گزارش نسیم امروز، حمید عرب اظهار داشت: هیات حل اختلاف استان رای به سلب عضویت این اعضای شورای اسلامی شهر، تا پایان دوره کنونی داده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: البته این اعضا می توانند نسبت به این رای اعتراض کنند.

وی با اشاره به تخلف شهردار سابق چناران‌شهر و برکناری وی، گفت: موضوع پرونده اعضای شورای اسلامی چناران شهر، کوتاهی در انجام وظایف قانونی نظارتی خود بر عملکرد شهرداری این شهر عنوان شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه شهردار سابق چناران شهر پیش از این برکنار شده است، گفت: شورای این شهر منحل نشده است و بر اساس قانون با چهار عضو می تواند به فعالیت خود ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی هم از بازگشت بخش عمده ای از وجوه بیت المال در پرونده مربوط به جرائم مالی صورت گرفته در شهرداری چناران شهر خبر داد.

سیدجواد ایلالی با اشاره به سوء جریانات مالی واقع شده در یکی از شهرداری های این استان از احضار و بازجویی برخی مدیران شهرداری از جمله شهردار و معاون شهردار و همچنین تعدادی  از اعضای شورای اسلامی و رسیدگی به عناوین اتهامی آنان، طی فرایند دادرسی خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: متعاقب اعلام گزارش نهادهای نظارتی مبنی بر وجود سوء جریانات مالی، در این خصوص پرونده ای تشکیل شد که در آن برخی از افراد متهم به مباشرت و یا معاونت در ارتکاب جرم هستند و به نظر می رسد متهمان عمدتا به وظایف قانونی و یا نظارتی خود به درستی عمل نکرده اند.

وی با بیان اینکه این پرونده هم اکنون در مرحله تحقیقات مقدماتی است، هرگونه گمانه زنی رسانه ها را در خصوص صدور احکام قطعی از جمله انفصال متهمان از خدمات دولتی و عمومی تکذیب کرد.

ایلالی تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه پیگیری های عدیده دستگاه قضایی بخش عمده ای از وجوه بیت المال مسترد و اعاده شده و متهمان نیز در حال حاضر با سپردن تأمین مناسب آزاد هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت صیانت از حقوق عمومی به عنوان رسالت ذاتی دستگاه قضایی، با اشاره به وظیفه مهم دادستان به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق شهروندان گفت: دستگاه قضایی در این حوزه  با هیچکس تعارف و مماشات ندارد.

ایلالی همچنین با تبیین بایسته های رفتاری و عملکردی یک مدیر شایسته، متعهد، پرتلاش و انقلابی، مهمترین ویژگی های مدیریت را از منظر آموزه های دینی و اسلامی تشریح و خاطرنشان کرد: مدیریت حدود و ثغوری دارد و از ماهیتی بسیار دقیق، ظریف و حساس برخوردار است و به همین اعتبار در حوزه هایی که با بیت المال مسلمین و حقوق عمومی مردم در ارتباط است باید مراقبت کرد تا یک مدیر مجرم، خاطی و یا متخلف که اصولا به قوانین و ضوابط و رعایت حقوق شهروندان پایبند و متعهد نیست به این نوع مناصب خطیر گمارده نشود.

وی افزود: دستگاه قضایی بدون اغماض و مماشات و با قاطعیت با تضییع کنندگان حقوق بیت المال برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی درخصوص انتشار اخباری در فضای مجازی و محافل خبری مبنی بر صدور حکم مبنی بر لغو عضویت اعضای شورای اسلامی گفت: هر گونه تصمیم گیری در این خصوص در حوزه صلاحیت و حیطه اختیارات دیگر مراجع قانونی است.

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره