اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 04:13

شنبه, 22 مهر 1402 ساعت 13:30
  • .

2150 خانوار روستایی خراسان شمالی تحت پوشش بیمه اجتماعی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ خانوار روستایی و عشایری در نیمه نخست امسال زیر پوشش این صندوق رفتند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا بیدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه بیمه ای این استان برای سال جاری سه هزار و ۳۰۰ نفر از سوی صندوق روستایی و عشایری کشور بود که تا پایان سال بیش از سهمیه جذب خواهد شد.

وی افزود: جامعه هدف زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ۱۷۹ هزار نفر برآورد شده است که از مجموع این تعداد ۱۳۹ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند و ۴۰ هزار نفر نیز مربوط به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۷۶ هزار نفر از مجموع مشمولان صندوق تاکنون به عضویت درآمده اند که ضریب پوشش بیمه ای استان ۴۲.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در ضریب پوشش بیمه ای در کشور رتبه هشت را دارد افزود: سرانه درآمد خانوار استان جزو پایین‌ترین در کشور است اما با این وجود ضریب پوشش بیمه ای خانوارهای روستایی و عشایری بیشتر از میانگین کشور و در جایگاه مناسبی قرار دارد.

بیدی، ضریب پشتیبان ( ورودی بیمه شدگان جدید و به خروجی ) را نیز بالاتر از میانگین کشور دانست و تصریح کرد: شاخص استان در این ضریب ۱۱ درصد و شاخص کشوری ۹.۵ درصد است.

وی گفت: چهار هزار و ۴۰۰ نفر از بیمه شدگان این استان اینک ماهانه مستمری دریافت می کنند که به طور متوسط ماهانه ۶۰ میلیارد ریال حقوق به حساب آنان واریز می شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: تعداد مستمری بگیران در ۲ سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که صندوق در این خصوص سخت گیری زیادی ندارد.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی با وجود اینکه ثبت نام اولیه برای زیر پوشش داشته اند اما به دلایل مختلف از جمله نبود درآمد خانوار موفق به واریزی سهم بیمه ای خود نشده اند که این افراد بیمه شده محسوب نمی شوند.

بیدی تصریح کرد: صندوق بیمه برای زیر پوشش درآوردن این افراد پیامک به آنان ارسال کرده است تا نسبت به واریزی اقدام کنند اما متاسفانه این افراد موفق به پرداخت نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی فرصتی ویژه برای کشاورزان، روستاییان و عشایر استان است چرا که با پرداخت هشت ماه حق بیمه توسط دولت بیمه خواهند شد و تنها حق بیمه چهار ماه را پرداخت خواهند کرد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی بافان و هنرمندان صنایع دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی مشولان صندوق هستند.

وی افزود: مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق است.

بیدی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر بانوان نیز نسبت به بیمه اجتماعی استقبال خوبی داشته اند که این شاخص امسال ۳۵ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه این صندوق هشت سطح درآمدی دارد افزود: در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می کند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره