اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 14:18

چهارشنبه, 10 اسفند 1401 ساعت 09:34
  • .

توزیع 20 هزار اصله نهال در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از توزیع ۲۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، مهدی قدیمی اظهار کرد: امسال توزیع رایگان ۱۳۰ هزار اصله نهال در خراسان شمالی هدفگذاری شد که ۲۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع شد و مابقی نیز تا پایان فصل کشت توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: نهال های قابل توزیع برای فضای سبز از نوع زبان گنجشک، افرا، ایلان، سرو خمره ای و ارغوان و بقیه نهال ها نیز جنگلی و از نوع داغداغان، دغدک، سیاه تلو و سبزخشت است.

رییس جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: علاوه بر این، درختکاری با مشارکت شهرداری و دهیاری ها نیز در شهر و روستا انجام خواهد شد و نهال رایگان در اختیار شهرداری و دهیاری ها قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است

وی یادآور شد: طرح های منابع طبیعی بر مبنای شعار سال اجرا می شود و بر این اساس در سال ۹۹ طرحی با عنوان «۹ در ۹۹» و سال گذشته طرح «۱۴۰۰*۱۴*۳» و امسال نیز طرح «تداوم» را طراحی و در همه اداره‌های کل منابع ‌طبیعی استان‌ها اجرا می شود.

قدیمی با بیان اینکه تعهد امسال در طرح تداوم، اجرای ۳۰۰ هکتار طرح جنگل کاری و زراعت چوب است افزود: بر این اساس ۱۰۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری، توسعه و غنی سازی جنگل، ۱۰۰ هکتار عملیات جنگلکاری اقتصادی و مشارکتی و ۱۰۰ هکتار عملیات کشت و توسعه زراعت چوب است که از دیماه امسال آغاز و تا سال آینده ادامه دارد.

وی همچنین تولید ۲۰۴ هزار اصله نهال در نهالستان تولید نهال جنگلی استان، ۴۰ هکتار احاله مدیریت پارک های جنگلی دست کاشت "گره زو" شیروان و ۱۲.۵ هکتار در "گوینیک" راز و جرگلان را از دیگر تعهدات سال ۱۴۰۱ بخش جنگل عنوان کرد.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح تداوم، حفظ و توسعه پوشش گیاهی، تامین مواد اولیه صنایع سلولزی کشور، حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان جنگلی، ایجاد اشتغال، توسعه زراعت چوب در اراضی شیب دار، حفظ آب و خاک و استفاده از آب‌های غیرمتعارف است.

وی افزود: تعهد استان در سال جاری در خصوص پروژه تشخیص، شناسایی و تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه‌های جنگلی استان در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره