اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 01:24

پنج شنبه, 22 دی 1401 ساعت 08:22
  • .

صدور هشدار مصرف گاز در خراسان‌ شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: پایداری سرما و برودت هوا در روزهای اخیر منجر به صدور هشدار سطح بالای مصرف گاز در استان شد.

به گزارش نسیم امروز، سید محمود هاشمی اظهار کرد: با ادامه این روند شاهد افت فشار در برخی از شهرهای استان خواهیم بود.

وی افزود: شدت برودت هوا و کاهش دما در بیشتر نقاط خراسان شمالی وجود دارد به طوری که دمای هوا در برخی از نقاط استان به منفی ۲۴ درجه سانتیگراد رسید و همین موضوع موجب مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی شده است.

وی تصریح کرد: هفت میلیون ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز در شبانه روز گذشته در استان مصرف شد که ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب آن مربوط به بخش خانگی است با این حساب ۱۰۰ درصد مصارف گاز استان در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، دمای آسایش منازل مسکونی و اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دانست و افزود: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا هفت درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می آورد که با صرفه جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: اولویت شرکت گاز تامین بخش خانگی است و در فصل سرد که مصرف این بخش افزایش پیدا می کند مرکز دیسپچینگ به صورت کشوری نسبت به اولویت بندی و محدودیت مصرف گاز صنایع بزرگ در سطح کشور و با هماهنگی سازمان‌های متولی از جمله توانیر اقدام می کند.

هاشمی در ادامه افزود: ادامه این روند موجب افت فشار و حتی قطعی گاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط گاز در شهرستان اسفراین به مرحله بحرانی رسیده است و شاهد افت فشار گاز در این شهرستان هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی یادآور شد: هماهنگی با هلال‌احمر جهت تهیه وسایل گرمایشی و محل اسکان در صورت قطعی گاز انجام و با شرکت نفت جهت تامین سوخت مایع هماهنگ شده است.

هاشمی ادامه داد: به مشترکان بد مصرف که در پلکان ۱۱ و ۱۲ مصرف قرار دارند، تذکر داده شده و قطعی گاز آنها کلید خورده است که در حدود ۲ هزار مشترک تخمین زده می شود.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آتی در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

تاکنون به هزار و ۳۹ واحد صنعتی و ۱۶ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که در این حوزه، شرکت گاز خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.


Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره