اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 20:41

چهارشنبه, 23 آذر 1401 ساعت 08:04
  • .

تامین میوه شب یلدا در بازار خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار بجنورد گفت: هیچ کمبودی در تامین میوه شب یلدا در بازار خراسان شمالی وجود ندارد.

به گزارش نسیم امروز ، امید فیروزه اظهار داشت: قیمت میوه شب یلدا در استان افزایش ندارد و در این باره نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم از واحدهای صنفی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون در واحدهای خرده فروشی سطح شهر، چغندر قند به ازای هر کیلوگرم هفت هزار تومان و کدو ۱۰ هزار تومان عرضه می شود.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار بجنورد عنوان کرد: قیمت انار هم به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار تومان، نارنگی هفت هزار تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال شمال هشت هزار تا ۱۳ هزار تومان و پرتقال جنوب از ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: اکنون روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن میوه و تره بار در بجنورد توزیع می شود که پارسال این رقم ۲ برابر بود.

بر اساس این گزارش از ۷۶ نوع محصول تولیدی بخش کشاورزی استان خراسان شمالی ۲۹ گونه آن باغی است که حجم سالانه تولید آن تا حدود ۳۰۰ هزار تن می رسد.

هر ساله بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تا تا ۱.۵ میلیون تن انواع محصول در استان خراسان شمالی تولید می شود.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی است.

شب یَلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره