اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 02:37

دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 ساعت 21:00

انتقاد استاندار خراسان شمالی از ضعف مدیریت شهری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی با انتقاد از ضعف مدیریت شهری گفت: متاسفانه شورای اسلامی شهر بجنورد و شهرداری مرکز استان در جذب سرمایه گذار خوب عمل نکردند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین‌نژاد در نشست با فرماندار مرکز خراسان شمالی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: براساس اعلام فرمانداری بجنورد تنها یک مصوبه از مصوبه های شورای اسلامی شهر بجنورد در حوزه سرمایه گذاری بود که این بسیار کم و ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمام بخش خصوصی در روند توسعه استفاده شود، افزود: شورای شهر و مدیران شهری باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از راه های تقویت مالی شهرداری، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است و با هم افزایی، آغوش استان برای سرمایه گذاری باز است.

حسین‌نژاد با اشاره به وجود پروژه های ناتمام در بجنورد گفت: اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری از جمله هماگ در سریع ترین زمان ممکن انجام شود که در شان استان نیست روند راه اندازی این پروژه عظیم طولانی شود.

وی با اشاره به جایگاه شورای اسلامی شهر گفت: شورای شهر به عنوان پارلمان محلی، محل تبلور رای و انتخاب مردم است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر جلوگیری از آبیاری فضای سبز با آب شرب، اظهار کرد: توسعه ظرفیت تصفیه خانه شهر بجنورد و سایر تصفیه خانه های لوکال هم باید مورد توجه و ‌در صنایع و مجتمع های بزرگ از تصفیه خانه استفاده شود تا فضای سبز از پساب آن بهره مند شوند

حسین نژاد با اشاره به جانمایی برای ساخت بیمارستان مادر و کودک در بجنورد گفت: شورای شهر باید حساس تر از دانشگاه علوم پزشکی عمل کند، توقع این است گروه مشاور پشتیبان طرح جامع بجنورد بهترین پیشنهاد را ارایه دهند.

وی بیان کرد: عادت بد در تمام پروژه های دولتی این است که برای خرید زمین هزینه ای نمی کنند اما جانمایی این بیمارستان نباید مشمول زمان شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: جانمایی این بیمارستان باید سریع تر تعیین تکلیف شود تا دغدغه مردم کاهش یابد.

فرماندار بجنورد گفت: یکی از مطالبه ها مردم از شوراها رفع نارضایتی ها و معضلات شهری است، اما شورای شهر و شهرداری چه میزان از نارضایتی های مردم را برطرف کرده اند؟

محمدباقر باقرپور اظهار کرد: موارد نارضایتی ها و دغدغه های شهر بجنورد شناسایی شده و بیشترین نارضایتی و دغدغه مردم از شهرداری ها است.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری افزود: حوزه مدیریت شهری، شورای شهر و شهر نقش تاثیرگذاری در جذب سرمایه گذار دارد.

وی افزود: از ۴۹۲ مصوبه شورای اسلامی شهر بجنورد در سال ۴۰۱ تنها یک مصوبه در حوزه سرمایه گذاری است این درحالی است که انتظار می رود در زمینه سرمایه گذاری تلاش بیشتری انجام شود.

جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد در این نشست با اشاره به مصوبه های سفر دولت به استان در سال گذشته گفت: اعتبارات مصوبات محقق نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز گفت: بودجه شهرداری بجنورد امسال ۹۰۰ میلیارد تومان بسته شده است.

جمشید عین‌بیگی اظهار کرد: میزان بودجه شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۰، ۴۲۰ میلیارد تومان و در سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: امید است بتوانیم اقدامات مناسب و در شان مردم و شهروندان مرکز استان انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات مدیریت آب های سطحی در بجنورد ، بیان کرد: وضعیت آب های سطحی بارها مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و در این باره نیاز است اعتبارات ملی و استانی در منظور شود.

رییس شورای اسلامی شهر بجنورد تاکید کرد: مدیریت آب های سطحی نیازمند توجه ویژه مسوولان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره